Compass – narzędzie Publicis do analizy działań marketingowych - Marketing przy Kawie
Publicis wprowadza Compass – narzędzie do automatycznej analizy działań marketingowych
  • 1
  • 1
23.06.2025

Publicis wprowadza Compass – narzędzie do automatycznej analizy działań marketingowych

Compass, stworzony agencję doradczo-wdrożeniową Yotta (Publicis Groupe), jest dostępny w formie aplikacji. Służy do automatyzowanych analiz marketing mix modeling (MMM).

Compass (Cloud Open-Source MMM Platform, Architecture, Software and Service) automatyzuje kluczowe etapy procesu modelowania. Eliminuje po stronie klienta konieczność dysponowania zaawansowaną wiedzą z zakresu programowania czy analityki.

Narzędzie bazuje na:

  • Google Meridian,
  • Google Cloud Platform.

Wykorzystanie Google Meridian i Google Cloud Platform umożliwia równoległe przeliczenie nawet 1000 modeli ekonometrycznych

Istotnie zwiększa skalowalność procesu, umożliwiając porównanie ze sobą wielu wariantów komunikacji i parametrów. Wyróżnikiem narzędzia Compass ma być specjalny algorytm, który z wielu dostępnych modeli wybiera jeden. Taki, który cechuje się największą efektywnością zarówno pod kątem analitycznym, jak i biznesowym.

Automatyzacja wielu komponentów modelowania, realizowana każdorazowo w rozwiązaniu Compass, ma znacznie skrócić czas realizacji projektów marketing mix modeling. Umożliwi też ich regularną aktualizację. Ma to przełożyć się na:

  • szybsze podejmowanie przez klientów decyzji opartych na danych,
  • zwiększenie precyzji pomiaru efektywności działań mediowych.

Wdrożenie oraz konfiguracja systemu realizowane są z udziałem ekspertów, którzy dopasowują infrastrukturę do celów konkretnego klienta. Interpretacja wyników jest częściowo zautomatyzowana, ale specjaliści Yotta zapewniają dodatkowe wsparcie doradcze na etapie analizy i wdrażania rekomendacji. Compass nie tylko zwiększa efektywność zespołów marketingowych. Oferuje też realną wartość dodaną dzięki połączeniu nowoczesnej technologii z doświadczeniem i kompetencjami specjalistów odpowiedzialnych za rozwój rozwiązania – przekonuje Łukasz Pytlewski, data analytics director w agencji Yotta.

Compass to narzędzie przeznaczone dla:

  • marketerów,
  • wewnętrznych zespołów analitycznych,
  • zespołów agencji mediowych,
  • specjalistów ds. marketingu.

Narzędzie można wdrożyć na infrastrukturze klienta lub agencji Yotta. Proces wdrożenia trwa miesiąc. Agencja zapewnia, że aktualizacja modelu, wraz z konsultacjami z zespołem mediowym, zajmuje pięć dni roboczych.

Compass

Compass – narzędzie Publicis Groupe do automatycznej analizy działań marketingowych

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

23 czerwca 2025

22 czerwca 2025