- 1
- 1
Publicis wprowadza Compass – narzędzie do automatycznej analizy działań marketingowych
Compass, stworzony agencję doradczo-wdrożeniową Yotta (Publicis Groupe), jest dostępny w formie aplikacji. Służy do automatyzowanych analiz marketing mix modeling (MMM).
Compass (Cloud Open-Source MMM Platform, Architecture, Software and Service) automatyzuje kluczowe etapy procesu modelowania. Eliminuje po stronie klienta konieczność dysponowania zaawansowaną wiedzą z zakresu programowania czy analityki.
Narzędzie bazuje na:
- Google Meridian,
- Google Cloud Platform.
Wykorzystanie Google Meridian i Google Cloud Platform umożliwia równoległe przeliczenie nawet 1000 modeli ekonometrycznych
Istotnie zwiększa skalowalność procesu, umożliwiając porównanie ze sobą wielu wariantów komunikacji i parametrów. Wyróżnikiem narzędzia Compass ma być specjalny algorytm, który z wielu dostępnych modeli wybiera jeden. Taki, który cechuje się największą efektywnością zarówno pod kątem analitycznym, jak i biznesowym.
Automatyzacja wielu komponentów modelowania, realizowana każdorazowo w rozwiązaniu Compass, ma znacznie skrócić czas realizacji projektów marketing mix modeling. Umożliwi też ich regularną aktualizację. Ma to przełożyć się na:
- szybsze podejmowanie przez klientów decyzji opartych na danych,
- zwiększenie precyzji pomiaru efektywności działań mediowych.
– Wdrożenie oraz konfiguracja systemu realizowane są z udziałem ekspertów, którzy dopasowują infrastrukturę do celów konkretnego klienta. Interpretacja wyników jest częściowo zautomatyzowana, ale specjaliści Yotta zapewniają dodatkowe wsparcie doradcze na etapie analizy i wdrażania rekomendacji. Compass nie tylko zwiększa efektywność zespołów marketingowych. Oferuje też realną wartość dodaną dzięki połączeniu nowoczesnej technologii z doświadczeniem i kompetencjami specjalistów odpowiedzialnych za rozwój rozwiązania – przekonuje Łukasz Pytlewski, data analytics director w agencji Yotta.
Compass to narzędzie przeznaczone dla:
- marketerów,
- wewnętrznych zespołów analitycznych,
- zespołów agencji mediowych,
- specjalistów ds. marketingu.
Narzędzie można wdrożyć na infrastrukturze klienta lub agencji Yotta. Proces wdrożenia trwa miesiąc. Agencja zapewnia, że aktualizacja modelu, wraz z konsultacjami z zespołem mediowym, zajmuje pięć dni roboczych.

Compass – narzędzie Publicis Groupe do automatycznej analizy działań marketingowych