PTBRiO do Jacka Kurskiego: porównanie badań prowadzonych różnymi metodami jest błędem merytorycznym
  • 0
  • 1
12.05.2016

PTBRiO do Jacka Kurskiego: porównanie badań prowadzonych różnymi metodami jest błędem merytorycznym

W materiale wyemitowanym 10 maja w „Wiadomościach” TVP porównano wyniki pomiaru telemetrycznego firmy Nielsen Audience Measurement z sondażem przeprowadzonym przez TNS. W związku z tym branżowa organizacja badaczy wystosowała list do prezesa TVP. PTBRiO zwraca w nim uwagę, że takie porównanie stanowi poważny błąd merytoryczny.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

50853 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

badacz

6 lat temu

Kolejny adwokat Nielsena? Może sama firma się wypowie?

TVP próbowała uzyskać od firmy Nielsen informacje o metodyce badania, których nie otrzymała. Jak więc można gwarantować rzetelność tych badań. Z drugiej strony jak widać było podczas sobotniej demonstracji metodyka liczenia ma kardynalne znaczenie bo jednym wyszło 50.000 a innym 240.000 uczestników. Rozumiem błąd statystyczny, błąd spowodowany inną metodą liczenia ale różnice nie mogą być wielokrotne.
Ja bym za takie badania nie zapłacił i odradził kupowanie kota w worku.

Rozwiń komentarze

12 maja 2016

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 2
12.05.2016

Najsilniejsze miasta i województwa w polskim e-commerce – ranking Idealo

E-commerce sprawia, że zakupy nie mają granic. Wystarczy wejść na stronę e-sklepu, by zamówić wybrany produkt z dowolnego kraju, a co dopiero miasta. Czy polskie sklepy online wraz z punktami sprzedaży stacjonarnej są rozmieszczone równomiernie w całym kraju, czy skoncentrowane w największych lub najzamożniejszych miastach? Porównywarka cen Idealo.pl sprawdziła, jak wygląda krajobraz e-commerce nad Wisłą.