„Psychoterapia nie jest dla wariatów” – przekonują influencerzy w kampanii „Normalna sprawa”
  • 4
  • 0
8.02.2019

„Psychoterapia nie jest dla wariatów” – przekonują influencerzy w kampanii „Normalna sprawa”

Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz zwalczania stygmatyzacji leczenia zaburzeń psychicznych. W działaniach wzięli udział m.in. Piotr Bucki, Arlena Witt, Hanna Sywula i Magdalena Hajkiewicz. Inicjatorem akcji pod patronatem Stowarzyszenia ACBS Polska oraz inicjatywy Zdrowa Głowa jest aplikacja do terapii online MindMe.pl.

Psychoterapia to w Polsce wciąż temat tabu. 88% mieszkańców mniejszych miast kojarzy terapię z czymś dziwnym i nieodpowiednim. 92% mieszkańców mniejszych miejscowości i wsi w Polsce nie ma w otoczeniu nikogo, z kim może porozmawiać o swoich problemach. Liczba ta jest szczególnie zatrważająca, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że według badań przeprowadzonych przed MindMe we współpracy z agencją Good Division oraz Gfk Polska co piąty Polak cierpi na jakieś zaburzenia psychiczne.

Głównym celem kampanii „Normalna sprawa” jest zlikwidowanie stygmatyzacji uczestnictwa w psychoterapii. Drogą do tego jest pokazanie historii osób, które miały odwagę zmienić swoje życie dzięki terapii, a dziś mówią o tym otwarcie – żeby zainspirować innych i pokazać, że każdego może spotkać problem.

Tak było w przypadku bohaterów kampanii:

  • Piotra Buckiego (autora książki „Złap równowagę” oraz specjalisty ds. komunikacji),
  • Hanny Sywuli (youtuberki Hania Es),
  • Arleny Witt (autorki kanału na YouTube „Po cudzemu”),
  • Magdaleny Hajkiewicz (doradcy ds. psychologii żywienia i autorki bloga „Wiem, co jem”),
  • Agaty Aminy Ostrowskiej (Coach to Fly).

Każdy z nich w końcu znalazł w sobie pokłady odwagi, dzięki czemu sięgnął po pomoc i zaczął otwarcie rozmawiać o swoich problemach. Właśnie do takiego zachowania autorzy kampanii starają się zachęcić również innych mieszkańców naszego kraju.

Kampania została zrealizowana dzięki zaangażowaniu i otwartości bohaterów. Całość można obejrzeć w czterech odsłonach filmu. Przedstawiają one ścieżkę, jaką przeszła większość osób, które zdecydowały się zmierzyć ze swoim problemem – od wstydu, poprzez odwagę i decyzję, po nowe życie.

Myślą przewodnią działalności MindMe jest dbanie o zdrowy styl życia, jeśli chodzi o psychikę oraz działanie na rzecz dobrostanu. W związku z tym razem ze stowarzyszeniem Zdrowa Głowa oraz Association for Contextual Behavioral Science Poland opracowaliśmy rozwiązania mające na celu edukację społeczeństwa oraz uświadomienie Polakom, że zdrowie psychiczne jest równie ważne, jak fizyczne. Nikt nie powinien zwlekać z udaniem się po pomoc specjalisty. Naszym celem jest przekazać to m.in. za pomocą kampanii „Normalna sprawa”, do której zaangażowaliśmy celebrytów, influencerów oraz osoby, które były gotowe na to, żeby opowiedzieć historię ze swojego życia – mówi Tomasz Młoduchowski, dyrektor generalny MindMe.

wethaed

1 tydzień temu

Problem w tym, że wszystkie media uparły się, by dbać wyłącznie o "złostan" Polaków. Główny i wszelkie poboczne nurty w mediach dostępnych dla statystycznych przeciętniaków, to kloaka w najgorszym wydaniu. Musimy jako społeczeństwo wrócić do standardu z lat 70-tych, tzn. "Media kłamią" i posługiwać się własnymi obserwacjami i oceną sytuacji.

7 lutego 2019