Przychody Publicisu powyżej oczekiwań, ale gigant reklamowy ostrzega przed wyzwaniami
  • 0
  • 1
16.10.2020

Przychody Publicisu powyżej oczekiwań, ale gigant reklamowy ostrzega przed wyzwaniami

Choć reklamodawcy ograniczyli budżety w związku z pandemią, trzeci kwartał przyniósł pewną poprawę dla Publicisu – jednego z największych holdingów reklamowych na świecie. Należą do niego m.in. Leo Burnett Worldwide i Saatchi & Saatchi Group. Przychody organiczne spadły w trzecim kwartale o 5,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. To jednak poprawa w stosunku do 13-procentowego spadku w drugim kwartale.

W 2020 r. w światowej gospodarce nastąpiły ogromne zakłócenia. Pomimo to przychody Publicisu od dwustu największych klientów, stanowiące około 60% całkowitych przychodów holdingu, nie spadły, lecz wzrosły – o prawie 1% od początku roku.

Publicis odnotował przychód netto w wysokości 2,3 mld euro w porównaniu z 2,6 mld euro w okresie ubiegłego roku. To lepszy wynik, niż prognozowano. Według przewidywań spadek przychodów organicznych w trzecim kwartale miał wynieść 8,27%.

Nie oznacza to jednak, że dla firmy kryzys się skończył. Spółka w kwartalnym sprawozdaniu ostrzegała, że wyniki w ostatniej ćwierci roku mogą być gorsze niż w trzecim kwartale.

Sprawy są bardzo, bardzo niepewne, a wraz z odrodzeniem się wirusa czwarty kwartał może być niezwykle trudny – powiedział Arthur Sadoun, CEO Publicis Group.

Jak wskazuje, jeśli np. w czasie tegorocznych świąt Bożego Narodzenia będzie obowiązywał lockdown, trudno przewidzieć, jaki cios otrzyma branża reklamowa i jej klienci.

Sektory najbardziej dochodowe w branży reklamowej, w tym podróże, fast food, detaliści i motoryzacja, zmniejszyły w ostatnich miesiącach budżety reklamowe.

Dwie kategorie, które najbardziej ucierpiały w tym roku w przychodach Publicisu, to motoryzacja i usługi finansowe. Jak dodaje Sadoun, są jednak kategorie, które równoważyły część z tych spadków. To opieka zdrowotna i FMCG.

Źródło: www.wsj.com

  • 1
Przychody Publicisu powyżej oczekiwań

Publicis powyżej oczekiwań

16 października 2020