Przy zakupie żywności decyduje cena, ale za produkt eko jesteśmy skłonni dopłacić – pokazuje badanie
  • 0
  • 1
25.11.2021

Przy zakupie żywności decyduje cena, ale za produkt eko jesteśmy skłonni dopłacić – pokazuje badanie

Cena pozostaje najważniejszym kryterium, którym Polacy kierują się przy zakupie produktów spożywczych. Twierdzi tak 7 na 10 osób – wynika z raportu Farmy Świętokrzyskiej „Trendy w ekozakupach Polaków”. Na kolejnych miejscach znajdują się smak produktu oraz lokalne pochodzenie i marka. Klienci są jednak gotowi dopłacić za jakość.

67% klientów kupujących żywność ekologiczną twierdzi, że wyższa cena nie jest dla nich przeszkodą. Eksperci Farmy Świętokrzyskiej wskazują, że akceptacja wyższych cen to efekt rosnącej świadomości różnic pomiędzy żywnością bio a konwencjonalną.

Z raportu wynika, że cena produktu spożywczego jest najczęściej wskazywanym kryterium podejmowania decyzji. Na drugim miejscu znajduje się smak produktu, który jest kluczowy dla połowy (53%) zapytanych Polaków. Podium ex aequo domykają kryteria takie jak: polskie, lokalne pochodzenie oraz znana i lubiana przez konsumenta marka. Na każde z nich wskazała niemal jedna trzecia respondentów (32%). Z kolei 29% zapytanych przyznaje, że duże znaczenie ma dostępność produktów. 28% zwraca uwagę na kwestie zdrowotne. Łatwość przygotowania jest ważna dla 14%, a pod kątem ekologii i ochrony środowiska produkty spożywcze wybiera 11% Polaków.

Ekologiczne produkty spożywcze przynajmniej raz na jakiś czas kupuje 86% Polaków. Wśród nich 67% jest w stanie za taki produkt zapłacić więcej niż za podobny nieekologiczny. Na wyższy koszt produktu bio nie godzi się 19% zapytanych. Jak wskazują eksperci Farmy Świętokrzyskiej, największym zainteresowaniem konsumentów cieszą się przede wszystkim ekologiczne owoce i warzywa jako produkty nieprzetworzone i kojarzone ze zdrowym odżywianiem i trybem życia. Znacząca grupa osób decyduje się również na ekologiczne kiszonki.

O badaniu
Dane prezentowane w raporcie „Trendy w ekozakupach Polaków” zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Farmy Świętokrzyskiej przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Reprezentatywna próba badanych wyniosła N=1077. Dobrano ją z ogólnopolskiej próby Polaków w wieku od 18 lat wzwyż. Próba wyjściowa odpowiadała strukturze populacji m.in. pod względem płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania w kwotach łącznych.

  • 1
produkt eko

Polacy skłonni zapłacić więcej za produkt eko

25 listopada 2021

24 listopada 2021

  • 1
  • 8
  • 0
  • 0
  • 0
24.11.2021 Aktualizacja:

X-kom nakręcił straszny film. Wystąpili Kinga Kujawska, Shiianah, Ziemniak, Karol „Hutson” Hutny i Jaś Kapela

„Czarny piątek” to tytuł horroru, który X-kom nakręcił z okazji zbliżającego się święta promocji – Black Friday. Film opowiada historię kilku influencerów, którzy postanawiają wybrać się na wspólny wyjazd za miasto. Na miejscu okazuje się, że muszą mierzyć się z nieoczekiwanymi skutkami globalnego ocieplenia.