Trendy w europejskim influencer marketingu 2025 - Marketing przy Kawie
Przesycenie, wyższe standardy, wzrost wydatków – trendy w europejskim influencer marketingu w 2025 r.
  • 0
  • 1
30.09.2024

Przesycenie, wyższe standardy, wzrost wydatków – trendy w europejskim influencer marketingu w 2025 r.

Europejski rynek influencerów jest coraz bardziej nasycony, a konsumenci są zmęczeni nadmiarem treści sponsorowanych. Mimo to budżety reklamowe w tym kanale będą rosły. Tak wynika z badania platformy influencer marketingu Kolsquare, przeprowadzonego wśród marketerów.

Europejskie firmy wydają na influencer marketing średnio 3,4 mln euro. W 2025 r. planują zwiększenie tego budżetu, choć zakładają bardziej wyśrubowane warunki współpracy z twórcami. Raport przewiduje ewolucję influencer marketingu w stronę większej odpowiedzialności, wyższej jakości i lepszych zdolności adaptacyjnych.

Pozostałe wnioski z raportu:

  • Przesycenie. 17% badanych specjalistów ds. marketingu twierdzi, że kluczową przeszkodą w rozwoju rynku są zmiany preferencji odbiorców. Wynikają one z rozczarowania platformami social media oraz nadmiaru treści i reklam. Prowadzi to do odrzucania przekazów influencerów i ich samych jako grupy.
  • Poszukiwanie wartości dodanej. 50% respondentów uznało ROI (wskaźnik zwrotu z inwestycji) i ROAS (wskaźnik zwrotu z reklamy) za swoje największe obawy związane z influencer marketingiem. Kolejne obawy to:
    • zrównoważenie wolności twórców z kontrolą marki (41%),
    • zmiany algorytmów (31%).
  • Odpowiedzialność i etyka. 43% europejskich marketerów uważa etyczne postępowanie i przejrzystość za kluczowe kryteria wyboru influencera. Znaczenie tych kryteriów prawdopodobnie wzrośnie, gdy sektor wprowadzi rozszerzone standardy i certyfikaty.
  • Zmienność TikToka. 89% badanych preferuje kampanie na Instagramie. 64% używa TikToka głównie do kampanii organicznych, prezentowych lub świadomościowych.
  • Integracja AI. Narzędzia do tworzenia treści na Instagramie, YouTube i TikToku ułatwiają tworzenie treści, ale rodzą pytania o autentyczność i zaufanie.

Badanie pokazuje też specyfikę poszczególnych rynków. Przykładowo: brytyjscy marketerzy, zamiast wybierać dużych i drogich influencerów, będą nadal szli w kierunku mikroinfluencerów. Ci oferują lepszą równowagę między zasięgiem a zaangażowaniem. Brytyjskie marki zainwestują większość swoich budżetów na influencer marketing w kampanie o niskim ryzyku i niskim budżecie, takie jak marketing afiliacyjny i wysyłanie influencerom darmowych produktów.

źródło: WARC, Kolsquare

  • 1
trendy w europejskim influencer marketingu w 2025 r. – badanie platformy Kolsquare

Trendy w europejskim influencer marketingu w 2025 r. – badanie platformy Kolsquare

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

30 września 2024

27 września 2024