„Przemoc to nie tradycja” – kampania Centrum Praw Kobiet
  • 1
  • 1
29.11.2021

„Przemoc to nie tradycja” – kampania Centrum Praw Kobiet

Ruszyła kampania Centrum Praw Kobiet z okazji międzynarodowej inicjatywy „16 dni akcji przeciwko przemocy”. Tym razem poruszony został temat wypowiedzenia przez Polskę Konwencji stambulskiej i obaw z tym związanych.

Wypowiedzenie Konwencji stambulskiej jest często tłumaczone jej sprzecznością z polską kulturą, tradycją, historią i religią. Celem kampanii było więc pokazanie, jakie faktyczne skutki dla kobiet w całej Polsce może nieść wypowiedzenie konwencji. Drugi cel to zachęcenie do wspierania działań CPK.

Materiały akcji będą publikowane m.in. na profilach Centrum Praw Kobiet w mediach społecznościowych przez 16 dni, zaczynając od 25 listopada. Pierwszego dnia pojawił się film z piosenką, której tekst niesie mocny manifest związany z wypowiedzeniem konwencji. Teledysk wyreżyserowała Daria Woszek, a produkcją zajęła się Dagmara Molga.

W kampanii wykorzystano elementy nawiązujące do regionalnej sztuki ludowej. Symbolicznie pokazano, że polska kultura nie godzi się na ograniczanie praw kobiet i stosowanie przemocy domowej.

We współpracy z utalentowanymi twórcami stworzyliśmy od podstaw piosenkę i teledysk, w których jednogłośnie mówimy: „przemoc to nie tradycja”. Krzywdzące oblicze kultury, o której mowa, zostało pokazane za pomocą symbolicznej, przemocowej choreografii wplecionej do tradycyjnego tańca ludowego. W kampanii wzięli udział nie tylko niesamowici artyści, ale też aktywistki i influencerki, co tylko upewniło nas, że groźba wypowiedzenia Konwencji stambulskiej jest ważnym tematem dla wielu Polek i Polaków – mówi Weronika Pala, account manager w agencji Dziadek do Orzechów.

Agencja opracowała koncepcję kampanii, jej strategię i architekturę oraz przygotowała materiały graficzne.

  • 1
Centrum Praw Kobiet mówi: „Przemoc to nie tradycja”

Centrum Praw Kobiet mówi: „Przemoc to nie tradycja”

29 listopada 2021

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
29.11.2021

Wynagrodzenia Polaków nie nadążają za inflacją – pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia. Na jakich usługach i produktach badani zamierzają oszczędzać?

Ceny będą dalej rosły – uważa 95% badanych Polaków. Jednocześnie 69% jest zdania, że będzie to wzrost dynamiczny. Niemal co trzeci respondent próbuje na różne sposoby podnieść swoje przychody, m.in. poprzez: szukanie dodatkowej pracy (19%), lepiej płatnej pracy (8%) czy pójście do pracodawcy po podwyżkę (5%). Otrzymanie podwyżki wynagrodzenia w ciągu ostatnich trzech miesięcy deklaruje 14% badanych – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.