Przedstawiciel LifeTube zabiera głos w sprawie krytyki kampanii Mercedesa z influencerami
  • 0
  • 4
30.05.2018

Przedstawiciel LifeTube zabiera głos w sprawie krytyki kampanii Mercedesa z influencerami

25 maja opublikowaliśmy informację o rozpoczęciu kampanii Mercedesa z udziałem Pauliny Mikuły (Mówiąc inaczej), Piotra Latały (Ziemniaka) i Patryka Brzozowskiego (Kameralnie). Na naszym facebookowym profilu rozgorzała dyskusja na temat słuszności takich działań. Głos w tej sprawie zabrał też przedstawiciel agencji LifeTube, która przygotowała projekt.

Wśród argumentów przeciwników znalazły się m.in. zarzuty dotyczące tego, że grupa odbiorców youtuberów to w dużej mierze nastolatkowie, których nie stać na kupno takiego samochodu.

Internauci podkreślali też, że marka kierująca przekaz do zamożnych ludzi, oferująca dobra luksusowe, dała się ponieść modzie na influencerów. Ich zdaniem również wybrani youtuberzy nie pasują do marki.

W obronie kampanii stanął Kamil Bolek, dyrektor marketingu agencji LifeTube. W komentarzu pod postem na naszym fan page’u wyjaśnia założenia akcji:

Hej, dzięki serdeczne za ciekawą dyskusję pod tym postem. Dla nas to mega ważny temat, więc chętnie przyjmujemy nawet krytyczne opinie. Odpowiedni dobór influencerów do kampanii to zawsze istotny wątek dla wielu marketerów. Żebyśmy się jednak nie opierali tylko na opiniach, podrzucam kilka faktów (plus wypowiedź przedstawiciela marki, której zabrakło w artykule).

1) Demografia widowni tego filmu to 18–34 (stanowią 80% widzów). 11,8% to osoby powyżej 34. życia. 96% całej widowni to mężczyźni. Wideo ma na ten moment 70 tys. wyświetleń (w pełni organicznie) i 98% pozytywnych ocen. Zapowiedź miała 120 tys. organicznych wyświetleń w podobnej grupie.

2) Mercedes od dłuższego czasu w swojej strategii lojalizuje nieco młodszą (czyt. millenialsów) niż dotychczas grupę konsumentów. Podobny cel strategicznie na „bycie bliżej” miała Stacja Mercedes.

3) Wybór influecerów podyktowany był zarówno grupą docelową, jak i tematyką, w której się specjalizują. Kameralnie – motoryzacja, Mówiąc inaczej – język polski (podkreślana w kampanii nowa funkcja głosowa), Ziemniak – jeden z najpopularniejszych kanałów o technologii (zwracał uwagę m.in. na LED-y i technologiczne aspekty systemu).

4) Cytat, którego zabrakło w artykule: „Kampania z influencerami była dla nas szansą na zaprezentowanie nowej klasy A w zupełnie inny niż dotychczas, niestandardowy, ale naturalny sposób. Decydując się na współpracę z Pauliną, Patrykiem i Piotrem, przede wszystkim zależało nam na zachowaniu autentyczności, świeżym spojrzeniu i kreatywnym podejściu do tematu, z czym twórcy poradzili sobie bardzo dobrze” – Urszula Reichman, head of product & marketing Mercedes-Benz Cars.

  • 4

Andersen

3 tygodnie temu

Jeśli Mercedes w PL ma mieć twarz takich influencerów, to ja nie chcę Mercedesa.

30 maja 2018

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 1
30.05.2018

Agnieszka Woźniak-Starak i Margaret w kampanii „Poznaj moc koloru” lakierów hybrydowych Semilac

25 maja w mediach ruszyła ogólnopolska kampania marki Semilac. Podobnie jak w zeszłym roku, marka będzie przekonywać klientki o tym, że „Najlepszy kolor, to trwały kolor”. Działania komunikacyjne zbudowane wokół hasła „Poznaj moc koloru” będą widoczne w telewizji, prasie oraz Internecie. W spocie pojawią się: piosenkarka Margaret oraz dziennikarka i prezenterka Agnieszka Woźniak-Starak.