Przebadaj śmiało ciało! Kampania społeczna „Rak. To się leczy” (wideo)
  • 9
  • 1
6.02.2013

Przebadaj śmiało ciało! Kampania społeczna „Rak. To się leczy” (wideo)

Kampania „Rak. To się leczy” ruszyła 4 lutego. W krótkich spotach wzięli udział znani aktorzy, m.in. Jerzy Stuhr, Jarosław Boberek, Cezary Pazura i Stanisław Mikulski, którzy zachęcają Polaków do wykonywania badań profilaktycznych. Akcja ma również zwalczać szkodliwe stereotypy związane z nowotworem i przełamać lęk przed chorobą.

Głównym kanałem komunikacyjnym jest Telewizja Polska, która wyemituje 15-sekundowe spoty z udziałem aktorów. Dodatkowo w programach śniadaniowych na temat profilaktyki będą wypowiadali się eksperci, pacjenci i znane osoby.

Koncepcja kreatywna kampanii zakłada wykorzystanie w spotach telewizyjnych cytatów pochodzących ze znanych polskich komedii i seriali. Wypowiedzi zostały zmienione pod tak, by stanowiły zachętę do badań profilaktycznych.

Aktorzy we wszystkich spotach nawiązują do granych przez siebie postaci z filmów lub seriali. Jerzy Stuhr namawia do badań głosem Osła ze „Shreka”, komisarza Ryby z „Kilera” oraz Maksa Paradysa z filmu „Seksmisja”.

Cezary Pazura wystąpił w roli Freda z „Chłopaki nie płaczą” i Jerzego Kilera, który naśladuje Roberta de Niro.

W kolejnym spocie Jarosław Boberek nawiązuje do znanej piosenki „Wyginam śmiało ciało” z filmu „Madagaskar”.

W filmie promującym akcję wystąpił także Stanisław Mikulski w roli Hansa Klossa, który upomina i jednocześnie namawia do leczenia Brunnera.

W ramach kampanii 4 lutego w hali głównej warszawskiego Dworca Centralnego odbył się flash mob zorganizowany przez Ruch Społeczny Polskie Amazonki. Około stu osób w pomarańczowych koszulkach zatańczyło w rytm piosenki Michaela Jacksona „Blame it on the boogie” według choreografii Moniki Bral.

Akcja „Rak. To się leczy” jest z założenia kampanią cykliczną, która rozpoczynać się będzie zawsze 4 lutego, czyli w Światowym Dniu Walki z Rakiem.


Making of reklamy

Kreacja i współorganizacja kampanii: agencja CAE Agency, działająca na zlecenie Fundacji Rosa – głównego organizatora działań. Partnerem akcji jest ING Życie.

6 lutego 2013

Reklama
Reklama