„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania - Marketing przy Kawie
„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania Fundacji Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka
  • 4
  • 8
25.11.2024

„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania Fundacji Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka

Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka po raz 25. organizuje kampanię pod hasłem „Prowadzę, jestem trzeźwy”. Jej celem jest budowanie odpowiedzialnych postaw wśród kierujących. W kampanii wzięli udział znani aktorzy, sportowcy i dziennikarze.

W tym roku kampania angażuje znane osoby ze świata telewizji, kultury i motosportu, m.in.:

  • aktorów Michała Czerneckiego i Annę Guzik,
  • kierowcę rajdowego Kajetana Kajetanowicza,
  • dziennikarza radiowego i lektora Jarosława Juszkiewicza,
  • zawodową kierowczynię i youtuberkę Iwonę Blecharczyk.

Ambasadorzy tej edycji wspólnie apelują o rozsądek i odpowiedzialność za kierownicą. Jak pokazują bowiem policyjne statystyki, problem jazdy pod wpływem alkoholu i innych środków nadal wymaga zdecydowanych działań i rozgłosu.

– Uważam, że włączanie się rozpoznawalnych osób w kampanie społeczne, takie jak ta, to nasz obowiązek. Jeśli dzięki naszemu zaangażowaniu choć jedna osoba zastanowi się, czy wsiąść za kierownicę pod wpływem, i zrezygnuje z tego pomysłu, to warto to robić. Każdy kierujący powinien być świadomy zagrożenia, jakie powoduje jazda po alkoholu czy innych środkach – mówi aktor Michał Czernecki („Skazana”, „Odwilż”, „Profilerka”).

Zdaniem ambasadorek akcji temat trzeźwości za kierownicą to kwestia oczywista

Nie powinien podlegać jakiejkolwiek dyskusji:

– Prowadzenie pojazdów w stanie absolutnej trzeźwości powinno być wpisane w kodeks każdego kierowcy, nie tylko zawodowego. W moim zawodzie kierowcy ciężarowego skupienie i bycie zawsze w najlepszej formie to podstawa bezpieczeństwa – przekonuje Iwona Blecharczyk, zawodowa kierowczyni samochodów ciężarowych i youtuberka.

– W pracy aktora interpretacja może przybierać różne formy, ale w kwestii prowadzenia pojazdów nie ma miejsca na dowolność – tylko trzeźwość i odpowiedzialność są właściwym wyborem – podkreśla aktorka Anna Guzik („Na Wspólnej”, Teatr Polski Bielsko-Biała).

Z kolei Kajetan Kajetanowicz, kierowca rajdowy i honorowy ambasador kampanii „Prowadzę, jestem trzeźwy” zaznacza, że każdy może popełnić błędy za kierownicą, ale te świadome są niewybaczalne.

– Brak odpowiedzialności za kierownicą zbiera żniwo każdego roku. Prowadzenie pojazdów w stanie nietrzeźwości jest niewybaczalnym błędem, który może kosztować życie. Dlatego musimy pamiętać, że nawet najmniejsza dawka alkoholu czy innych środków rozprasza kierowcę i wydłuża czas reakcji – podkreśla Kajetanowicz.

Głosu rozsądku w tegorocznej odsłonie kampanii ponownie użyczył znany lektor i dziennikarz radiowy, Jarosław Juszkiewicz

Akcję wspierają także:

  • aktorka Lidia Olszak,
  • aktor Bartosz Waga,
  • dziennikarka i prezenterka TVP Katarzyna Burzyńska-Sychowicz,
  • kierowca wyścigowy i prezenter TVN Turbo Grzegorz Duda,
  • prezenter TVN Turbo Przemysław Szafrański,
  • przedstawiciele świata motosportu i zawodnicy, ambasadorowie Pirelli Anna Gańczarek-Rał, Jurand Kuśmierczyk i Daniel Blin.

Kampania „Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” obejmuje działania promocyjne w radiu, mediach społecznościowych i na drogach województwa śląskiego. Akcja potrwa do końca listopada.

Tegoroczna odsłona jest współfinansowana z budżetu Województwa Śląskiego w ramach Programu przeciwdziałania uzależnieniom w województwie śląskim na lata 2022–2030. Organizatorami są:

  • Województwo Śląskie,
  • Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w Katowicach,
  • Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka.

Partnerem akcji jest Pirelli, a partnerem merytorycznym Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Wideo zrealizowało studio Szajnon, a zdjęcia wykonał Latający Kowal. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiadają Fundacja Trzeźwość i Imago Public Relations.

 

  • 8
„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania społeczna

„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania społeczna

„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania społeczna
„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania społeczna
„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania społeczna
„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania społeczna
„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania społeczna
„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania społeczna
„Prowadzę, jestem trzeźwy. Logiczne” – kampania społeczna

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

25 listopada 2024