- 2
- 3
„Prosto z naszego pola” – marka Dawtona z nowym pozycjonowaniem
Polska, rodzinna firma Dawtona przechodzi proces zmiany, która ma na nowo zdefiniować jej miejsce w świadomości konsumentów. Nowe pozycjonowanie pod hasłem „Prosto z naszego pola” ma oddawać jakość produktu.
Przez lata Dawtona była kojarzona głównie z produktami na bazie pomidorów. Dziś marka prowadzi w takich kategoriach FMCG jak passaty, koncentraty pomidorowe, pomidory, warzywa konserwowe, sosy na ciepło, soki warzywne. Pomimo silnej pozycji dotychczasowy wizerunek marki był niejednoznaczny.
– Rebranding marki Dawtona to wyzwanie polegające na wydobyciu jej pełnego potencjału i podkreśleniu obietnicy, jaką składa konsumentom – jakości produktu płynącej z lokalności. To marka, która już jest diamentem. Potrzebuje jednak wyeksponowania swojego charakteru i potencjału, by przyciągnąć nowych konsumentów, nie tracąc lojalności dotychczasowych – wyjaśnia Wiktoria Jaroma, marketing manager w firmie Dawtona.
Nowe pozycjonowanie Dawtony, pod hasłem „Prosto z naszego pola”, ma oddawać jakość produktu
Jakość ma wynikać z działania w modelu „od ziarenka po puszkę”, czyli pełnej kontroli nad każdym etapem produkcji. Od uprawy warzyw na własnych polach, przez zbiór i ich przetwarzanie.
Rebranding to także sposób na odświeżenie wizerunku polskiej marki na krajowym rynku w kontekście konkurencji międzynarodowej. Dawtona, jako rodzinna firma z tradycjami, stawia na wartości takie jak lokalność, autentyczność i transparentność.
– Chcemy, aby Dawtona była nie tylko najchętniej wybieranym produktem w kategoriach, w których jesteśmy liderem, ale także marką, z którą konsument się utożsamia – ze względu na nasze wartości, jakość i polskie korzenie – wskazuje Wiktoria Jaroma.
– W ramach podjętych działań Dawtona intensywnie rozwija także dystrybucję nowych produktów na krajowym rynku. Proces ten jest obecnie na ukończeniu. Pozwala to marce skutecznie wprowadzać produkty z rebrandingiem na rynek i docierać do szerszego grona konsumentów – dodaje.
Nowe logo marki Dawtona, przedstawiające postać kobiety, podkreśla rodzinny charakter marki oraz jej głębokie zakorzenienie w polskiej tradycji, symbolizuje historię i doświadczenie
Rebranding uwzględnia także nowy design opakowań, akcentujący lokalne pochodzenie warzyw i optymalny czas zbiorów. To nie tylko estetyczna zmiana, ale także zakomunikowanie jakości i historii marki w ramach hasła „Prosto z naszego pola”.
Komunikacja rebrandingu odbyła się w ramach kampanii mediowej 360°, obejmującej telewizję, działania online, social media oraz materiały POS. Wysoka częstotliwość emisji i szeroki zasięg umożliwiły dotarcie do różnych grup docelowych.
Strategię kampanii opracowało CPC, brandingiem zajęło się BNA, platformę komunikacyjną przygotowała agencja Przestrzeń, a produkcję koordynowała agencja Spokój. Digital i stronę internetową stworzyło Fluo, zaś działania mediowe prowadził dom mediowy Value Media oraz agencja performance Yupi.
- 2