Prognozy dla rynku mediów na 2019 r. – raport firmy Kantar
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 0
5.12.2018

Prognozy dla rynku mediów na 2019 r. – raport firmy Kantar

W 2019 r. krajobraz medialny zmienią: połączona inteligencja, sztuczna inteligencja i technologie głosowe. Firma Kantar opublikowała swoje prognozy dotyczące głównych trendów, które będą go kształtować, wpływając tym samym na działalność właścicieli marek, agencji mediowych i platform mediów.

Raport na temat tych prognoz przedstawia 12 kluczowych trendów, które mają wpłynąć na zmiany rynku mediów w 2019 r. Wspomniane prognozy dotyczą m.in. postępów w zakresie rzeczywistości rozszerzonej, sposobu przedstawiania kobiet w reklamie czy techniki pionowego wideo. Oto one:

  • Zaawansowana analityka (advanced analytics) oraz sztuczna inteligencja (artificial intelligence) pomogą rozwiązać dylemat dotyczący zwrotu z inwestycji marketingowych w zintegrowane działania online i offline.
  • Technologia głosowa przyniesie przełom w planowaniu kreacji reklamowych oraz marketing miksu.
  • Czołowa pozycja Chin w sferze mediów społecznościowych i ich analityki zmobilizuje Zachód do szybkiego nadrabiania dystansu.
  • Pojawienie się „sieci doświadczeń związanych z marką” (branded experience network) przekształci zarządzanie mediami w zarządzanie internetem wszystkiego.
  • Marki zaczną poważnie zastanawiać się nad wizerunkiem kobiet w reklamie.
  • Amazon wyłoni się z cienia w świecie reklamy, a jego duopol stanie się triopolem.
  • W twórczości reklamowej podstawowe znaczenie zyska tzw. pionowe wideo (vertical video).
  • Nastąpi powrót dużych ekranów – staną się większe i lepsze niż dotychczas.
  • Zakup mediów w modelu programmatic stanie się dokładniejszy i efektywniejszy dzięki wiedzy o postawach ludzkich w połączeniu z modelowaniem predykcyjnym.
  • W strategiach marketingowych opartych na współpracy z influencerami marki będą bardziej stawiały na wiarygodność aniżeli na zasięg.
  • Wymogi zgodności z RODO będą sprzyjać rozwojowi bardziej wyrafinowanych strategii w zakresie danych o markach.
  • Rozszerzona rzeczywistość (augmented reality) stanie się narzędziem kształtującym zarówno całą drogę konsumenta do zakupu, jak i doświadczenia klientów z produktami i usługami.

Wciąż trwają innowacje i zmiany w krajobrazie medialnym. Sądzę jednak, że tempo wdrażania technologii takich jak sztuczna inteligencja będzie zaskakujące. W narracji zacznie dominować tzw. połączona inteligencja we wszystkich swoich formach. Pojawią się również nowe możliwości, jak np. technologie głosowe. Sposób pomiaru mediów i ich efektywności zmienia się w błyskawicznym tempie, a cała nasza branża musi współpracować, aby klienci mogli lepiej rozumieć efekty własnych inwestycji. Nie było jeszcze tak ekscytującej epoki w marketingu – koentuje Eric Salama, prezes firmy Kantar.

Prognozy firmy Kantar dla rynku mediów na 2019 r. można pobrać ze strony www.uk.kantar.com po pozostawieniu danych.

5 grudnia 2018