Producenci rajstop celowo postarzają swoje produkty?
  • 0
  • 0
24.05.2018

Producenci rajstop celowo postarzają swoje produkty?

Do grona producentów, którzy celowo postarzają produkty, by wymóc na klientach zakup kolejnych, mogą należeć również wytwórcy rajstop. Tak uważa francuskie stowarzyszenie Halte à l’Obsolescence Programmée, czyli (w wolnym tłumaczeniu) Zatrzymać Celowe Postarzanie Produktów.

Średnia cena rajstop we Francji to 6 euro. Rocznie kobieta wydaje na nie około 100 euro. Tymczasem rajstopy psują się już po kilku założeniach.

Jak wynika z raportu HOP, w ponad 70% przypadków rajstopy nie wytrzymują więcej niż 6 założeń. 40% z nich drze się po 3 założeniach. A jeszcze kilkadziesiąt lat temu rajstopy i pończochy potrafiły wytrzymać znacznie dłużej.

Halte à l’Obsolescence Programmée badało tę sprawę przez kilka miesięcy. Przeprowadzono w tym czasie wywiady z ekspertami z zakresu tekstyliów, prawnikami, dziennikarzami i producentami. Przeanalizowano także ponad 3 tys. zwrotów konsumenckich.

Kolor i wytrzymałość rajstop determinują użyte w procesie produkcji środki chemiczne. Według HOP zasadne jest twierdzenie, że producenci mogą manipulować dodatkami tak, by materiał był bardziej lub mniej wytrzymały, a tym samym zaprogramować okres zdatności produktu do użycia.

Źródło: www.halteobsolescence.org

24 maja 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
24.05.2018

DIMAQ Day podczas Forum IAB. Kompetencje internetowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej

Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji internetowej, generowanie „kalorycznych” leadów. Zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media. Weryfikacja kampanii online – zagadnienie botów, ad fraudu oraz viewability. To przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day. Wydarzenie odbędzie się 6 czerwca 2018 r. w czasie Forum IAB.

  • 2
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
24.05.2018

Ojcowie w kampanii na Dzień Matki wzywają do zakończenia „Epoki klatkowej”

Z okazji Dnia Matki mężczyźni z całego kraju zaangażowali się w kampanię „Ojcowie dla matek” organizacji Compassion in World Farming (CIWF). Celem akcji jest przypomnienie, w jak okrutny sposób hodowane są świnie – matki. 26 maja dwudziestu sześciu ojców, w tym Maciej Orłoś, pozuje z sercem, które jest jednocześnie ryjkiem świni i symbolem cierpienia, jakiego doświadczają te zwierzęta.