Procter & Gamble straciło tytuł największego reklamodawcy świata. Stawia na AI i większą precyzję dotarcia
  • 0
  • 1
19.02.2023

Procter & Gamble straciło tytuł największego reklamodawcy świata. Stawia na AI i większą precyzję dotarcia

P&G nie jest już największym reklamodawcą świata. Jak powiedział chief brand officer, Marc Pritchard podczas konferencji amerykańskich reklamodawców, wynika to ze zmiany sposobu myślenia o wydatkach reklamowych. Teraz koncern stawia na precyzję, a nie na ilość. I namawia innych do pójścia tą ścieżką.

Marc Pritchard otwierał Association of National Advertisers (ANA), czyli doroczne wydarzenie organizowane przez amerykańskich reklamodawców. – Celebrowanie statusu firmy jako największego reklamodawcy świata sugeruje, że najlepiej jest co roku wydawać coraz więcej – zauważył. Tymczasem Procter & Gamble od lat próbuje przenosić coraz więcej funkcji marketingowych in-house. Szczególnie zakup mediów.

Później rozszerzyło to na działania najbardziej zaawansowane technologicznie, jak analityka danych i rozwój AI. Wiele działów firmy korzysta z algorytmów trenowanych na ogromnej bazie danych z badań konsumenckich, które prowadzono przez kilka dekad. Zdaniem Pritcharda wewnętrzne agencje P&G dojrzewają. Prowadzą bardziej złożone działania i poprawiają swoje relacje z agencjami zewnętrznymi.

– Bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy agencji, które potrafią popatrzeć za horyzont. Możemy więcej funkcji marketingowych prowadzić in-house i jednocześnie wzmocnić partnerstwo z agencjami zewnętrznymi – zakończył Pritchard.

źródło: Marketing Dive

  • 1
Procter & Gamble nie jest już największym reklamodawcą świata – szczerze oświadcza Marc Pritchard

Procter & Gamble nie jest już największym reklamodawcą świata – szczerze oświadcza Marc Pritchard

19 lutego 2023

17 lutego 2023

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
17.02.2023

Koszyk zakupowy w styczniu 2023 droższy o 15% niż przed rokiem

Nowy rok przywitał nas kolejnymi wzrostami cen na sklepowych półkach. Jak wynika z najnowszego badania i raportu ASM Sales Force Agency, w styczniu 2023 podstawowe zakupy spożywcze były o 15% droższe niż przed rokiem. Ponownie zdrożały wszystkie z dziesięciu analizowanych kategorii produktów. Największą dynamikę wzrostu cen w skali roku zanotowały produkty tłuszczowe (56%), dodatki (27%), produkty sypkie (23%) czy nabiał (19%). W styczniu najtańsze zakupy oferowały hipermarkety, a najdroższe kanał e-grocery.

16 lutego 2023