Prezesi największych polskich spółek najbardziej aktywni w mediach społecznościowych. Badanie On Board Think Kong
  • 0
  • 1
10.07.2020

Prezesi największych polskich spółek najbardziej aktywni w mediach społecznościowych. Badanie On Board Think Kong

Polscy CEO top 20 spółek w pierwszej połowie 2020 r. opublikowali 766 postów na swoich profilach społecznościowych (LinkedIn i Twitter). To daje pierwsze miejsce pod względem intensywności komunikacji spośród menedżerów na rynkach objętych badaniem. Około 22% wpisów prezesów z Polski dotyczyło tematów związanych z pandemią Covid-19. Zaraz za Polską plasuje się Francja z 483 postami. We Francji 36% postów prezesów największych firm dotyczyło pandemii – pokazuje badanie On Board Think Kong.

Tegoroczną edycję badania przeprowadzono w 18 krajach, w tym w Polsce. Jak co roku sprawdzono obecność kilkuset CEO pod względem aktywnych profili (Twitter i LinkedIn) w mediach społecznościowych. Dodatkowo przeanalizowano publikowane posty pod względem treści powiązanych z pandemią Covid-19.

W ogólnym zestawieniu liczby aktywnych profili Polscy CEO zajmują 4. miejsce (wzięto pod uwagę Twitter i LinkedIn). Pierwsze miejsce zajęła Holandia z 26 aktywnymi profilami.

Pandemia nie zmieniła ogólnych zachowań komunikacyjnych CEO w wykorzystywaniu mediów społecznościowych. Tylko ci prezesi, którzy już wcześniej korzystali z Twittera i LinkedIna, konsekwentnie komentowali aktualną sytuację.

Wyraźnie rośnie popularność LinkedIn. Niestety nie zmienia się popularność Twittera, co może wynikać z bardziej wymagającej i ryzykownej dla wielu zarządzających formy komunikacji tego medium – mówi Norbert Ofmański zarządzający zespołem PR agencji On Board Think Kong.

W Polsce najbardziej aktywny profil prowadzi Daniel Obajtek – prezes PKN Orlen. W 2020 r. na jego twitterowym profilu pojawiło się 295 tweetów, z czego 1/4 stanowiły wpisy związane z Covid-19.

Posty publikowane przez prezesów polskich firm związane z pandemią najczęściej dotyczyły wsparcia dla polskiej służby zdrowia oraz szeroko pojętych działań pomocowych. Pojawiały się też informacje o wprowadzanych zmianach w funkcjonowaniu placówek w związku z Covid-19.

Cały raport dostępny jest na stronie www.obtk.pl.

O badaniu
Od 2017 r. On Board Think Kong w ramach sieci Ecco Network realizuje badanie na kilkudziesięciu rynkach, analizując profile CEO największych spółek pod względem kapitalizacji rynkowej. W tegorocznym badaniu przeanalizowano pod względem obecności oraz aktywności profile na LinkedInie oraz Twitterze, należące do prezesów zarządzających największymi spółkami w 18 krajach na świecie.

W Polsce posłużono się wskaźnikiem kapitalizacji rynkowej firm obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych z maja 2020 r. W badaniu sprawdzono, czy prezesi mają profile, czy są aktywni na Twitterze i LinkedInie i ilu mają obserwujących. Badanie zostało przeprowadzone przez sieć Ecco Network po raz trzeci (jego pierwsza edycja została zrealizowana w 2017 r.).

  • 1
Prezesi największych polskich spółek

Prezesi największych polskich spółek w social media

10 lipca 2020