Premiera książki „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”
  • 0
  • 1
18.04.2016

Premiera książki „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”

21 kwietnia podczas Kongresu Profesjonalistów PR w Rzeszowie odbędzie się premiera książki „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”. Publikację stworzyło 27 autorów, którzy współtworzyli historię polskiego PR. Ich relacje uzupełnia kalendarium najważniejszych wydarzeń branży w latach 1990–2015.

Książka relacjonuje dzieje osób, firm i sektorów, które budowały polską branżę PR. Opisuje procesy formowania podstaw tej dziedziny w naszym kraju, powstawania organizacji branżowych, tworzenia etyki, szkolnictwa PR, rozwoju poszczególnych gałęzi polskiego public relations.

Oddzielne rozdziały poświęcone są powstałym w tym czasie publikacjom na temat public relations, ścieżkom zawodowym, jakimi do tego zawodu trafiali polscy PR-owcy, a nawet rozwojowi PR Kościoła katolickiego w naszym kraju.

Czytelnik znajdzie też w książce rozdziały opisujące branżowe nagrody, imprezy, media czy badania. Publikacja pokazuje i uświadamia, jak ewoluowała polska branża public relations, jak wiele zmieniło się w komunikacji od lat 90., co natomiast pozostało niezmienne. Całość zaś przede wszystkim opowiada o ludziach, którzy sprawili, że polski PR wygląda dziś tak, jak wygląda.

Kiedy uświadomiłem sobie, że dotychczas nie powstała żadna publikacja, która zebrałaby wszystkie kluczowe wątki w historii polskiego PR, to stwierdziłem, że nie ma co czekać, by ktoś to zrobił. Postanowiłem zwrócić się do 25 osób, które tworzyły dzieje branży, byśmy razem opowiedzieli, jak się owa branża przez ćwierćwiecze budowała – mówi Adam Łaszyn, prezes zarządu agencji Alert Media Communications, pomysłodawca i współautor książki.

Na książkę składa się łącznie 26 rozdziałów. Autorami poszczególnych części są osoby wyróżniające się w środowisku PR. Każda z nich opisuje jeden aspekt rzeczywistości polskiego public relations w powiązaniu z określonym rokiem.

Związek z datą ma różny charakter – czasem bezpośredni (jak np. powstanie Związku Firm Public Relations), czasem jakieś mniej znaczące wydarzenie z danego roku jest jedynie pretekstem do zajęcia się ważnym wątkiem. Zawsze jednak tematy są traktowane szeroko i opisują dane zjawisko w indywidualny sposób. Rozdziały często zawierają anegdoty, ciekawe historie i spostrzeżenia.

Pomysłodawcą książki jest Adam Łaszyn, a współrealizatorem dr Dariusz Tworzydło. Publikację przygotowały Wydawnictwo Message House oraz Wydawnictwo Newsline. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym „Pierwszego ćwierćwiecza. 25 lat public relations w Polsce”.

***
Czytaj również artykuł Adama Łaszyna:

18 kwietnia 2016

Reklama
Reklama