- 0
- 1
Prawie 90% internautów kupuje online – pokazuje raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” e-Izby
Ukazała się kolejna edycja dorocznego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W Internecie kupuje już 87% badanych konsumentów. To o 15 p.p. więcej niż przed pandemią. Polacy zwiększyli nie tylko e-koszyki zakupowe, ale i częstość zakupów online. Raport pokazuje skutki, jakie dla e-handlu przyniosła pandemiczna rzeczywistość. Obostrzenia covidowe i ograniczenia w dostępie do sklepów stacjonarnych spowodowały zwiększone zainteresowanie ofertą sklepów internetowych.
„Omni-commerce. Kupuję wygodnie” to 7. edycja raportu przygotowana przez e-Izbę. Zestawienie powstało na podstawie analizy ścieżek zakupowych 2500 respondentów. Publikacja prezentuje również:
- dane dotyczące urządzeń, na których są dokonywane e- i m-zakupy;
- preferowane metody płatności w zależności od miejsca i narzędzia zakupów;
- trendy i wyzwania, jakie stoją przed handlem wielokanałowym.
– Polacy cenią wygodne zakupy. Chcą kupować tam, gdzie mogą to zrobić szybko i bezpiecznie, a także tam, gdzie najkorzystniejsze warunki cenowe. W związku z tym pragną, aby marka była dostępna w wielu kanałach zakupowych. Najnowsze dane pokazują, że jest to już 87% badanych w porównaniu do 33% w 2021 r.
Przyzwyczajeni do zakupów online oczekują też, żeby sklepy stacjonarne oferowały rozwiązania, jakich „zasmakowali” w e-commerce. Cenią zakupy z dostawą do domu, będąc w sklepie stacjonarnym. Chcą być rozpoznawani jako ten sam klient w wielu kanałach marki, a także korzystać offline z promocji do tej pory wyłącznie cyfrowych (jak np. Cyber Monday).
To wszystko prowadzi do wniosku, że rok 2022 – pierwszy postpandemiczny – może być też pierwszym, w którym faktycznie będziemy mieli do czynienia z dominacją zjawiska omnicommerce, czyli świadomymi zakupami w wielu kanałach – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Kluczowe wnioski:
- W Internecie kupuje 87% badanych konsumentów. To o 15 p.p. więcej niż przed pandemią.
- Polacy zwiększyli nie tylko e-koszyki zakupowe, ale i częstość zakupów online.
- 61% internautów ocenia swoje koszyki zakupowe w sklepach internetowych jako większe niż w stacjonarnych.
- Znacząco wzrósł efekt ROPO, czyli poszukiwanie w Internecie informacji z myślą o zakupie offline (ang. Research Online, Purchase Offline). Informacje znalezione w sieci zachęcają do odwiedzenia sklepu stacjonarnego 63% konsumentów. To o +22 p.p. więcej niż rok temu.
- 82% konsumentów widzi zalety zakupów wielokanałowych.
- 67% internautów opiniuje zakupy w sieci.
- 53% internautów oczekuje, że marka odpowie na ich pytanie w ciągu maksymalnie 3 godzin.
- 39% koszyków zakupowych cross-border osiąga wartość powyżej 500 zł.
- 19% internautów kupiło przez Internet produkty za granicą.
- 16% e-klientów kupuje w sieci pięć i więcej razy w miesiącu.
Cały raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2022” można znaleźć na stronie www.eizba.pl.
- 1