Prawie 90% internautów kupuje online – pokazuje raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” e-Izby
  • 0
  • 1
23.06.2022

Prawie 90% internautów kupuje online – pokazuje raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” e-Izby

Ukazała się kolejna edycja dorocznego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W Internecie kupuje już 87% badanych konsumentów. To o 15 p.p. więcej niż przed pandemią. Polacy zwiększyli nie tylko e-koszyki zakupowe, ale i częstość zakupów online. Raport pokazuje skutki, jakie dla e-handlu przyniosła pandemiczna rzeczywistość. Obostrzenia covidowe i ograniczenia w dostępie do sklepów stacjonarnych spowodowały zwiększone zainteresowanie ofertą sklepów internetowych.

„Omni-commerce. Kupuję wygodnie” to 7. edycja raportu przygotowana przez e-Izbę. Zestawienie powstało na podstawie analizy ścieżek zakupowych 2500 respondentów. Publikacja prezentuje również:

  • dane dotyczące urządzeń, na których są dokonywane e- i m-zakupy;
  • preferowane metody płatności w zależności od miejsca i narzędzia zakupów;
  • trendy i wyzwania, jakie stoją przed handlem wielokanałowym.

Polacy cenią wygodne zakupy. Chcą kupować tam, gdzie mogą to zrobić szybko i bezpiecznie, a także tam, gdzie najkorzystniejsze warunki cenowe. W związku z tym pragną, aby marka była dostępna w wielu kanałach zakupowych. Najnowsze dane pokazują, że jest to już 87% badanych w porównaniu do 33% w 2021 r.

Przyzwyczajeni do zakupów online oczekują też, żeby sklepy stacjonarne oferowały rozwiązania, jakich „zasmakowali” w e-commerce. Cenią zakupy z dostawą do domu, będąc w sklepie stacjonarnym. Chcą być rozpoznawani jako ten sam klient w wielu kanałach marki, a także korzystać offline z promocji do tej pory wyłącznie cyfrowych (jak np. Cyber Monday).

To wszystko prowadzi do wniosku, że rok 2022 – pierwszy postpandemiczny – może być też pierwszym, w którym faktycznie będziemy mieli do czynienia z dominacją zjawiska omnicommerce, czyli świadomymi zakupami w wielu kanałach – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Kluczowe wnioski:

  • W Internecie kupuje 87% badanych konsumentów. To o 15 p.p. więcej niż przed pandemią.
  • Polacy zwiększyli nie tylko e-koszyki zakupowe, ale i częstość zakupów online.
  • 61% internautów ocenia swoje koszyki zakupowe w sklepach internetowych jako większe niż w stacjonarnych.
  • Znacząco wzrósł efekt ROPO, czyli poszukiwanie w Internecie informacji z myślą o zakupie offline (ang. Research Online, Purchase Offline). Informacje znalezione w sieci zachęcają do odwiedzenia sklepu stacjonarnego 63% konsumentów. To o +22 p.p. więcej niż rok temu.
  • 82% konsumentów widzi zalety zakupów wielokanałowych.
  • 67% internautów opiniuje zakupy w sieci.
  • 53% internautów oczekuje, że marka odpowie na ich pytanie w ciągu maksymalnie 3 godzin.
  • 39% koszyków zakupowych cross-border osiąga wartość powyżej 500 zł.
  • 19% internautów kupiło przez Internet produkty za granicą.
  • 16% e-klientów kupuje w sieci pięć i więcej razy w miesiącu.

Cały raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2022” można znaleźć na stronie www.eizba.pl.

  • 1
Dostępny jest raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” e-Izby

Dostępny jest raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” e-Izby

 

23 czerwca 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.06.2022

Raport „State of Commerce” firmy Salesforce: do 2024 r. 54% przychodów z handlu będzie generowanych w kanałach cyfrowych

W obliczu presji inflacyjnej, trwającej pandemii i stale zmieniających się zachowań klientów przedsiębiorstwa handlowe i ich partnerzy w dziedzinie sprzedaży, obsługi klienta i marketingu poruszają się po nieznanym terytorium. Aby zrozumieć, jak zmienia się otoczenie klientów i jak na te zmiany reagują specjaliści, firma Salesforce przeanalizowała zachowania zakupowe na stronach internetowych korzystających z platformy Commerce Cloud. Przeprowadziła też ankietę wśród ponad 4000 specjalistów ds. handlu z całego świata na potrzeby raportu „State of Commerce”, który został właśnie opublikowany.