Prawie 1200 prac z 28 krajów będzie walczyć o nagrody Golden Drum 2018
  • 0
  • 4
11.10.2018

Prawie 1200 prac z 28 krajów będzie walczyć o nagrody Golden Drum 2018

25. Festiwal Golden Drum będzie trwał od 17 do 19 października w słoweńskim Portorožu. Listę finalistów poznamy 17 października, a zwycięzców − podczas uroczystości wręczenia Golden Drum Grand Award, która odbędzie się 19 października.

Spośród 28 krajów, które biorą udział w Golden Drum 2018, największa liczba zgłoszeń pochodzi z Rumunii (188 – to o 165% więcej niż w ubiegłym roku) i Rosji (149). Macedonia jest krajem o największym tempie wzrostu liczby zgłoszeń (o ponad 600% w porównaniu z 2017 r.). Po raz pierwszy w historii konkursu do listy krajów, które mogą wziąć udział w festiwalu, dołączyły Hiszpania i Portugalia.

25. edycja Festiwalu Golden Drum obfituje w nowości.

Zmiany, które wprowadziliśmy, są radykalne, ale przyniosły wymierne efekty. Ilość zgłoszonych w tym roku prac przerosła nasze oczekiwania – mówi Stojan Pelko, wiceprzewodniczący Golden Drum.

W tym roku ponad 196 różnych agencji będzie walczyć o Golden Rose Award. 28 agencji sieciowych będzie zabiegać o zdobycie Golden Net Award. 103 niezależne agencje powalczą o Golden Dragon Award.

Najwięcej zgłoszeń w sekcji „What” jest w grupach:

  • F – Reach (13,25%),
  • H – Craft (12,45%),
  • A – Film (8,94%).

W sekcji „Why” najpopularniejsze są kategorie:

  • Z – Social Good (9,54%),
  • V – Entertainment (6,43%),
  • S – Activation (5,93%).

Do konkursu Young Drummers zgłoszono 172 plakaty młodych twórców. Prace miały skupić się na wzmocnieniu marki miasta Piran.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku. Liczba zgłoszeń z roku na rok wzrasta. Co prawda zainteresowanie konkursem głównym jest na takim samym poziomie, jak w zeszłym roku, ale trzeba wziąć pod uwagę trudności ekonomiczne rynku tureckiego, który zawsze był mocno obecny na festiwalu. W tym roku o prestiżowe nagrody walczy jeszcze kilka innych agencji sieciowych i krajów. Jury będzie miało więc trudne zadanie – mówi Mojca Briščik, przewodnicząca Golden Drum.

Tegoroczne prace zgłoszone do Golden Drum będą oceniane przez 2 składy jurorskie, łącznie 22 międzynarodowych ekspertów z branży kreatywnej. Przewodniczącym jury sekcji „What” jest Dushan Drakalski, chief creative officer Europe z Ray Productions. Obradami jury sekcji „Why” pokieruje Adrian Botan, global executive creative director z McCann Worldgroup.

Zgłoszenia do Young Drummers oceniane będą przez specjalne 5-osobowe jury pod przewodnictwem Josefine Richards, creative director w Ingo Stockholm. Więcej informacji o Golden Drum można znaleźć na stronie www.goldendrum.com.

  • 4

11 października 2018