Powstała grupa robocza Digital Out-Of-Home w ramach struktur IAB Polska
  • 0
  • 1
25.11.2021

Powstała grupa robocza Digital Out-Of-Home w ramach struktur IAB Polska

W październiku 2021 r. w ramach IAB Polska została założona grupa robocza Digital Out-Of-Home. Skupia przedstawicieli firm działających w tym segmencie reklamy. Jej celem jest propagowanie wiedzy związanej z cyfrową reklamą zewnętrzną. Grupa DOOH stanowi również platformę współpracy i komunikacji oraz miejsce wymiany doświadczeń podmiotów tworzących ten rynek w Polsce. Szefem grupy jest Radosław Gołąb z firmy AMS.

Branża digital out-of-home rozwija się bardzo dynamicznie. Rozwiązania technologiczne znane ze świata reklamy internetowej wkroczyły do tego segmentu już jakiś czas temu, a pandemia koronawirusa pokazała, jak ważną rolę nośniki cyfrowe pełnią nie tylko w przestrzeni miejskiej, ale również w działaniach reklamodawców. Dzięki czerpaniu doświadczeń i know-how ze świata reklamy internetowej trend ten nie tylko nie wygaśnie, ale będzie rósł w siłę. To doskonały moment, aby w ramach nowej grupy roboczej przedyskutować wyzwania, problemy oraz potencjał tej branży, a przede wszystkim utrzymać jej dynamiczny rozwój w Polsce – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Do pracy w nowej grupie roboczej zgłosili się przedstawiciele firm:

  • ZPR,
  • AMS,
  • Meetrics,
  • Hybrid.ai,
  • SpicyMobile,
  • Wiseglass,
  • ABI,
  • Dentsu,
  • Ariadna – Ogólnopolski Panel Badawczy,
  • Screen Network,
  • GroupM,
  • Media Group,
  • Jet Line,
  • Kantar,
  • Gremi,
  • IMS,
  • Warexpo,
  • Synergic,
  • JCDecaux Airport Polska,
  • Group One,
  • Cyfrowy Polsat,
  • Clear Channel.

W pierwszej kolejności grupa zamierza usystematyzować pojęcia oraz struktury rynku digital out-of-home.

Digital out-of-home to jedno z najmłodszych mediów na rynku reklamowym. Niemniej jego udział w wydatkach reklamowych rok do roku bardzo dynamicznie rośnie. Dzieje się tak nie tylko za sprawą budżetów przeznaczanych na ten kanał, ale również ze względu na ogromne inwestycje poczynione przez dostawców powierzchni. Jako środowisko uznaliśmy, że to dobry moment, aby wspólnie zadbać o edukację rynku w zakresie digital out-of-home. Chcemy, by nasza grupa stanowiła platformę współpracy i komunikacji, a także miejsce wymiany doświadczeń podmiotów tworzących rynek digital out-of-home w Polsce – mówi Radosław Gołąb, szef grupy Digital OOH, dyrektor ds. rozwoju oferty digital AMS.

Do prac w ramach grupy roboczej Digital OOH zaproszone są wszystkie firmy członkowskie IAB Polska oraz firmy zainteresowane poruszaną tematyką, które chciałyby mieć wkład w rozwój tej branży w Polsce.

  • 1
grupa robocza Digital Out-Of-Home

W IAB Polska powstałą grupa robocza Digital Out-Of-Home

25 listopada 2021

24 listopada 2021