Powstaje brief marketerów dotyczący nowego badania mediów
  • 0
  • 0
29.08.2019

Powstaje brief marketerów dotyczący nowego badania mediów

Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań integruje marketerów angażujących się w proces poprawy standardu badań mediów w Polsce. Obecnie pracuje ona nad briefem zawierającym konkretne wymagania wobec tego projektu. Komitet sterujący przygotował listę obszarów, w odniesieniu do których członkowie koalicji zgłaszają swoje postulaty dotyczące badań.

Po zebraniu wymagań od wszystkich zainteresowanych powstanie jeden spójny dokument. Brief marketerów zostanie wtedy udostępniony pozostałym interesariuszom.

Oczekiwania wobec nowego systemu badań mediów w Polsce specjaliści marketingu definiują z uwzględnieniem następujących obszarów:

  • potrzeby biznesowe, którym ma odpowiadać badanie,
  • kluczowe pomiary i informacje, których powinno ono dostarczać w odniesieniu do poszczególnych kanałów (telewizja, radio, Internet),
  • wymagania w zakresie próby i metodologii.

W tej chwili w koalicji jest ponad 40 ekspertów reprezentujących wszystkie najważniejsze branże reklamodawców. To oni wypełniają dokument, z którego powstanie brief. Wciąż apelujemy o to, by przystępowali do nas i zgłaszali swoje wymagania kolejni eksperci. Oczekiwania marketerów są bardzo różne, a nam zależy na jak najszerszym, najbardziej wszechstronnym feedbacku – podkreśla Szymon Jóźwiak z Philips Polska.

Wymagania specjalistów pracujących po stronie reklamodawców gromadzone będą do 4 września. Następnie konsultant merytoryczny koalicji scali je w jeden roboczy dokument. Potem odbędą się warsztaty z udziałem wszystkich zainteresowanych pracą nad finalnym materiałem. Etap przygotowywania briefu na podstawie wszystkich zgłoszonych wymagań ma zająć maksymalnie kilka tygodni.

Tempo i organizacja prac wewnątrz koalicji są budujące. Cieszy nas również dobra współpraca z zewnętrznymi interesariuszami. Jesteśmy w kontakcie z przedstawicielami nadawców internetowych, radiowych i telewizyjnych.

Mamy nadzieję, że nadawcom telewizyjnym uda się szybko przezwyciężyć problemy związane z powołaniem do życia MOC-u telewizyjnego i nie wpłynie to negatywnie na tempo prac. Otrzymaliśmy również deklarację złożoną przez przewodniczącego KRRiT, że zespół zaangażowany w projekt jednoźródłowego badania mediów po stronie regulatora przygotuje je dokładnie w takim kształcie, jakiego oczekuje rynek – mówi Rafał Jakubowski z mBanku.

Brief marketerów współtworzy także zespół metodologiczny powołany przez domy mediowe z Klubu Mediowego SAR. Liderami projektu po ich stronie są: Jakub Bierzyński (OMD), Adrian Kawecki (Mindshare Poland), Piotr Piętka (Publicis Media). Członkowie tego zespołu zgłaszają swoje wymagania wobec badań, a z drugiej będą jedną ze stron konsultujących brief już po jego powstaniu.

W skład koalicji Marketerzy dla Lepszych Badań wchodzi obecnie 43 ekspertów. Pracują oni w firmach takich jak Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska, Coty, Decathlon, Eurobank, FCA Group, Grupa Lotos, Grupa Maspex, Henkel Poland, Jeronimo Martins (Biedronka), Jeronimo Martins (Hebe), L’Oreal, McDonald’s Polska, Mars, Mastercard, mBank, Media Saturn, Mitsubishi Motors, Philips Polska, Play, Provident, Santader Bank, UPC, USP Zdrowie, Volkswagen Group (Seat), Wedel i Visa. Wsparcia organizacyjnego udziela tej inicjatywie biuro IAA Polska.

29 sierpnia 2019

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
29.08.2019

Polacy coraz bardziej wierzą w programy lojalnościowe – pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia

59% Polaków deklaruje, że korzysta z programów lojalnościowych. Z roku na rok istotnie rośnie odsetek tych, którzy używają aplikacji mobilnych programów. Większa niż jeszcze rok temu grupa użytkowników stwierdza, że programy to korzyść nie tylko dla firm, lecz i konsumentów. Rośnie też grupa najbardziej aktywnych uczestników – wynika z badania „Monitor programów lojalnościowych” ARC Rynek i Opinia.