„Power Generation. Pieniądze, seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce” – wyniki badania
  • 0
  • 0
13.06.2019

„Power Generation. Pieniądze, seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce” – wyniki badania

Mają wysoką siłę nabywczą. Świetnie odnajdują się w świecie nowych technologii. Dysponują wolnym czasem, który inwestują w zainteresowania. Dbają o zdrowie, są aktywni i przeżywają drugą młodość. Wyniki badania „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce” firm Communication Unlimited i Atena Research & Consulting przeczą wszelkim stereotypom.

Badanie pokazuje zupełnie inny obraz 50–70-latków niż ten, który od lat jest utrwalony w świadomości społecznej.

Wyobraźmy sobie planetę składającą się w ponad połowie z superbohaterów, którzy nie dysponują wydumanymi mocami postaci z Marvela, ale mają w sobie coś więcej. Tymi superbohaterami są osoby z pokolenia 50+, które są inne, niż się wszystkim wydaje. Mają niezwykłą umiejętność odnajdywania się w nowych warunkach. Ci ludzie byli głównymi aktorami zmian wynikających z transformacji, a dzisiaj zbierają plony swoich wyborów, decyzji i postaw. Potrafią zagiąć świat.

Średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałyby na to ich metryki, i nie mają zamiaru udać się na zasłużony odpoczynek. Przeżywają drugą młodość. Ochoczo podróżują po Polsce i świecie, są mistrzami komunikatorów internetowych i znają wszelkie nowinki kulinarne, które przybliżają ich do nieśmiertelności. Pokolenie to ma moc, dlatego nazwaliśmy je Power Generation – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji reklamowej Communication Unlimited.

Przygotowany na podstawie badania raport został podzielony na następujące obszary:

  • wartości i obawy,
  • lifestyle i czas wolny,
  • digitalizacja,
  • konsumpcja i reklama,
  • podróżowanie,
  • aktywność zawodowa i rozwój osobisty,
  • finanse,
  • zdrowie.

W raporcie wyodrębniono i szczegółowo opisano 7 typów psychograficznych generacji 50+, czyli postaw, zachowań i podejścia do życia.

Dzięki metodologii będącej połączeniem badań etnograficznych oraz ilościowych wiemy, jak wygląda życie codzienne osób z grupy 50+. Oddaliśmy im głos. Byliśmy w ich domach, rozmawialiśmy z nimi, poznaliśmy ich sposób myślenia, styl życia, obawy, bolączki, pragnienia i nadzieje – mówi Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO, dyrektor zarządzająca Atena Research & Consulting.

Polacy powyżej 50. roku życia to bardzo liczna i niejednorodna grupa. Większość z nich to jednak aktywni konsumenci, którzy mają najwyższą siłą nabywczą w Polsce. Warto ich dobrze poznać i dowiedzieć się, jak do nich dotrzeć.

O badaniu
Badanie „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce” przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r.

Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50–70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów. Uzupełniono je 24 pamiętnikami etnograficznymi.

MNK

1 miesiąc temu

Ogromne uogólnienia w wypowiedzi Pani Prezes. Jako socjolog sprzeciwiam się takiej interpretacji wyników badań, tym bardziej ilościowych

13 czerwca 2019