Posty oznaczone jako sponsorowane są bardziej wiarygodne – wynika z badania LifeTube i IQS
  • 0
  • 3
29.11.2021

Posty oznaczone jako sponsorowane są bardziej wiarygodne – wynika z badania LifeTube i IQS

Konsumenci ufają influencerom oznaczającym współpracę z markami – wynika z badania LifeTube i IQS przeprowadzonego na platformie Omnisurv by IQS. 17% badanych deklaruje, że współpraca z influencerem może zniechęcić ich do marki.

Ostatnio UOKiK podjął działania w celu ustalenia, w jaki sposób influencerzy powinni oznaczać w swoich kanałach treści będące efektem współpracy z markami. Agencja LifeTube i IQS zbadali więc, czy fani twórców internetowych zauważają oznaczenia pojawiające się przy postach. Sprawdzono też, w jaki sposób wpływa to na postrzeganie takich publikacji przez konsumentów.

Większość badanych (67%) deklaruje, że zauważa u obserwowanych przez siebie twórców posty oznaczone jako sponsorowane lub powstałe we współpracy z marką (oznaczone takimi hashtagami jak #ad #spon #wspolpraca czy #reklama).

Dodatkowo autorzy zbadali, jaki wpływ na zaufanie odbiorców ma oznaczanie współpracy. Okazuje się, że publikacje oznaczone jako sponsorowane są odbierane jako bardziej wiarygodne przez ponad połowę badanych (54%). Nieco ponad 1/4 uważa zaś, że są one mniej godne zaufania w porównaniu do postów, które nie powstały we współpracy z marką.

Z przeprowadzonego badania wynika również, że konsumenci nadal chętnie sięgają po marki i produkty polecane przez influencerów. Nie mają też problemu z przyznaniem się do tego. 17% badanych deklaruje, że współpraca marki i influencera zniechęca ich do produktu, a ponad połowa (55%) uważa wręcz przeciwnie.

Wciąż spory jest odsetek internautów, którzy bądź nie spotkali się z oznaczeniem współpracy komercyjnej w postach influencerów, bądź nie mają wyrobionej opinii na temat tego rodzaju współpracy. Obie te grupy mogą być oczywiście tożsame. Powszechność oznaczania postów i regulacje w tym zakresie z pewnością zwiększyłyby wiarygodność i zaufanie do całej branży – twierdzi Beata Sadowska, PR & marketing manager w IQS.

UOKiK sprawdza, czy influencerzy rzeczywiście oznaczają współprace z markami. Chodzi przede wszystkim o kryptoreklamy, czyli brak informowania obserwatorów o postach sponsorowanych. Jak dodaje Kamil Bolek, CMO LTTM, branża działa już nad samoregulacją, tj. nad wypracowaniem jak najlepszych praktyk w tym obszarze.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2021 r. na samoobsługowej platformie Omnisurv by IQS na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18–64 lat.

  • 3
posty oznaczone jako sponsorowane

Posty oznaczone jako sponsorowane są bardziej wiarygodne

29 listopada 2021

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
29.11.2021

Wynagrodzenia Polaków nie nadążają za inflacją – pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia. Na jakich usługach i produktach badani zamierzają oszczędzać?

Ceny będą dalej rosły – uważa 95% badanych Polaków. Jednocześnie 69% jest zdania, że będzie to wzrost dynamiczny. Niemal co trzeci respondent próbuje na różne sposoby podnieść swoje przychody, m.in. poprzez: szukanie dodatkowej pracy (19%), lepiej płatnej pracy (8%) czy pójście do pracodawcy po podwyżkę (5%). Otrzymanie podwyżki wynagrodzenia w ciągu ostatnich trzech miesięcy deklaruje 14% badanych – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.