„Poradnik marketingu aplikacji mobilnych” od Up & More
  • 0
  • 1
15.10.2019

„Poradnik marketingu aplikacji mobilnych” od Up & More

Up & More, agencja interaktywna specjalizująca się w działaniach komunikacji zintegrowanej, opracowała „Poradnik marketingu aplikacji mobilnych”. To kompleksowy dokument opisujący cały proces związany z działaniami promocyjnymi wokół aplikacji mobilnych.

Według danych firmy Statista w ubiegłym roku sklepy Google Play oraz App Store odnotowały łącznie niemal 200 mld pobrań. Do 2021 r. ta liczba ma wzrosnąć do ponad 350 mld. Rynek marketingu aplikacji ma przed sobą bardzo pracowity okres. To przede wszystkim od skuteczności promocji zależeć będzie, czy dana aplikacja osiągnie sukces.

Użytkownicy bardzo szybko weryfikują przydatność aplikacji. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez firmę Quettra pod koniec 2018 r. 77% użytkowników aplikacji usuwa ją już w 3 dni po instalacji. Jedna na 10 instalacji przetrwa pierwsze 30 dni od momentu pobrania jej ze sklepu. Te dane pokazują, że pobranie aplikacji to jedynie początek drogi.

Odpowiedzią na te wyzwania ma być „Poradnik marketingu aplikacji mobilnych”. Jego autorami są specjaliści Up & More. Oprócz treści eksperckich w poradniku można znaleźć wypowiedzi przedstawicieli firm. Są to organizacje, w ramach których aplikacje mobilne są kluczowym elementem działań operacyjnych: Panek oraz PolRegio.

Dokument podzielony został na 3 części odpowiadające poszczególnym fazom marketingu aplikacji:

  • wdrożenie (UX, analityka, ASO),
  • premiera (aktywności PR, beta-userzy, content marketing, social media),
  • zdobywanie rynku (prowadzenie kampanii, utrzymanie zaangażowania oraz monitoring efektywności).

Aby aplikacja znalazła się na telefonie użytkownika, a następnie (co kluczowe) była regularnie przez niego używana, musi spełnić kilka kryteriów:

  • łatwe znalezienie w App Store lub Google Play,
  • prostota w obsłudze,
  • szybkość i bezawaryjność,
  • dostarczenie użytkownikowi realnej wartości.

Nasz e-book przedstawia działania, które pomogą zdobyć wielu lojalnych użytkowników przy wykorzystaniu najlepszych narzędzi i praktyk rynkowych – mówi Tomasz Starzyński, managing partner w Up & More, pomysłodawca poradnika.

„Poradnik marketingu aplikacji mobilnych” można pobrać ze strony www.appmore.pl. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym publikacji. Poradnik został objęty honorowym patronatem IAB Polska.

  • 1

„Poradnik marketingu aplikacji mobilnych” autorstwa Up & More

Marcin_Milowski_EU

4 tygodnie temu

Trochę po macoszemu opisana jest analityka (tylko 1 strona A4) opierając się na sugerowanych eventach dla Google Analytics for Firebase, a jest ona kluczowa w przypadku promocji apek. Na podstawie tej analityki montuje się potem kampanie. Autorzy wspominają o koszcie implementacji analityki, ale warto dopowiedzieć że dzięki Google Tag Managerowi można zoptymalizować ten koszt.

15 października 2019