Ponad połowa opinii w popularnych kategoriach na stronie Amazona może być fałszywa
  • 0
  • 1
10.04.2019

Ponad połowa opinii w popularnych kategoriach na stronie Amazona może być fałszywa

Duża część konsumentów polega na recenzjach produktów w czasie podejmowania decyzji o zakupie online. Jaki procent tych opinii jest wiarygodny? 33% ankietowanych w badaniu „Washington Post” uważa, że w 2018 r. widziało wiele fałszywych opinii o firmach.

Płatne lub fałszywe recenzje szerzą się na Amazonie. Zgodnie z analizą gazety większość opinii w niektórych kategoriach produktów Amazona jest nieuczciwa lub płatna. Do pewnego stopnia potwierdza to bardziej aktualna analiza serwisu Fakespot.

Według jego danych do kategorii produktowych z najwyższym odsetkiem sfałszowanych recenzji na Amazonie należą:

Elektronika:

  • słuchawki bezprzewodowe/douszne
  • etui na telefony i ochraniacze ekranu
  • inteligentne zegarki
  • kable do ładowania telefonu
  • akcesoria firm zewnętrznych do popularnych marek

Kosmetyki i uroda:

  • kosmetyki do makijażu
  • kremy przeciwzmarszczkowe
  • produkty zapobiegające wypadaniu włosów

Odzież:

  • buty marek Adidas i Nike

Witaminy i suplementy:

  • wszelkie suplementy lub witaminy, które według recenzji dają cudowne medyczne korzyści

Fakespot twierdzi, że w powyższych kategoriach dominują nieautentyczne recenzje. Fałszywych może być:

  • 61% recenzji w kategorii elektronika
  • 63% w kategorii kosmetyki i uroda
  • 59% opinii o butach
  • 64% opinii o suplementach i witaminach

Amazon w przeszłości podejmował różne kroki, aby wyeliminować fałszywe recenzje. Nie przyniosło to rezultatów. Problem jest szczególnie dotkliwy w wypadku chińskich sprzedawców i producentów.

Źródło: www.marketingland.com

  • 1

10 kwietnia 2019

  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
10.04.2019

Obrazek ze św. Florianem i trzy religie, które łączą siły, by ratować ludzkie życie. Kampania Krajowej Izby Kominiarzy

Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii: prawosławnej, katolickiej i muzułmańskiej biorą udział w kampanii edukacyjnej mającej zmienić zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla. Obrazek z wizerunkiem św. Floriana, będący jednocześnie instrukcją, jak uchronić się przed zatruciem czadem, był rozdawany przez duchownych w trakcie kolędy.