Kampania 1,5% Fundacji Dobrodzieje się - Marketing przy Kawie
„Ponad 1600 dzieci czeka na bezpieczny dom” – kampania 1,5% Fundacji Dobrodzieje się
  • 1
  • 4
14.03.2025

„Ponad 1600 dzieci czeka na bezpieczny dom” – kampania 1,5% Fundacji Dobrodzieje się

Działająca na rzecz pieczy zastępczej Fundacja Dobrodzieje się uruchamia kampanię „Dzieci czekają w kolejce po bezpieczny dom”. Jej celem jest nagłośnienie problemów związanych z brakiem odpowiedniej opieki dla zagrożonych dzieci oraz pozyskanie 1,5% podatku.

W Polsce ponad 1600 dzieci pozostaje pod opieką rodzin biologicznych, które zostały uznane przez sądy za nieodpowiednie lub wręcz niebezpieczne dla ich zdrowia i życia. System pozwala na to, żeby dzieci zostawały w rodzinach, w których narażone są na przemoc i krzywdę. Dzieje się tak, bo wciąż brakuje rodzin zastępczych.

– Sytuacje, kiedy dziecko zostaje w przemocowym domu, zdarzają się w Polsce często. Przyczyną jest po prostu brak miejsc w rodzinach zastępczych i domach dziecka. Są na szczęście miasta, które bez względu na brak wystarczającej liczby miejsc umieszczają takie dzieci w przepełnionych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Niestety w stosunku do rosnących potrzeb rodzin zastępczych jest wciąż za mało. Wiele dzieci żyje w ciągłym zagrożeniu – mówi Damian Pacześniak, członek zarządu Fundacji Dobrodzieje się.

W Polsce w pieczy zastępczej wychowuje się 75 300 dzieci. 58 200 z nich mieszka z rodzinami zastępczymi, reszta pozostaje pod opieką domów dziecka. W 2023 r. dzieci w pieczy zastępczej było o 3,5% więcej niż rok wcześniej. Pomimo tego, że z przyczyn demograficznych w Polsce dzieci ogółem jest coraz mniej.

Rodzin zastępczych jest w Polsce za mało, a 53,1% pełniących tę funkcję to osoby w wieku 51–70 lat. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości będą kończyły swoją misję z rodzicielstwem zastępczym, a bezpiecznych domów dla dzieci w potrzebie będzie jeszcze mniej niż teraz.

Nie możemy pozwalać na to, by dzieci czekały w kolejce po bezpieczeństwo. Każde dziecko zasługuje na dom, w którym czuje się kochane i chronione. Dlatego wspieram tę kampanię – by jak najwięcej osób usłyszało o tym problemie i pomogło go rozwiązać – mówi Borys Szyc, który udzielił wsparcia kampanii.

Kampanię przygotowała i realizuje pro bono agencja Linkleaders. Spot powstał dzięki wsparciu Soho Creative, a głosu w kampanii użyczył Borys Szyc.

  • 4
Kampania Dobrodzieje się na rzecz pieczy zastępczejv

Kampania Dobrodzieje się na rzecz pieczy zastępczej

Kampania Dobrodzieje się na rzecz pieczy zastępczej
Kampania Dobrodzieje się na rzecz pieczy zastępczej
Kampania Dobrodzieje się na rzecz pieczy zastępczej

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

14 marca 2025