Ponad 12 tys. fanów wzięło udział w teledysku na żywo na otwarciu wirtualnej Akademii Cyberbezpieczeństwa w Roblox
  • 3
  • 2
29.02.2024

Ponad 12 tys. fanów wzięło udział w teledysku na żywo na otwarciu wirtualnej Akademii Cyberbezpieczeństwa w Roblox

Wystartowała nowa odsłona „Miasta ING” na platformie Roblox, pod hasłem „Nie daj się wkręcić w sieci”. Bank otworzył Akademię Cyberbezpieczeństwa. Otwarciu wirtualnej szkoły towarzyszył występ twórcy internetowego SmileSlow oraz nagranie teledysku na żywo z udziałem fanów w przestrzeni metaverse. Wydarzenie zaangażowało ponad 12 tys. fanów.

Podczas otwarcia Akademii powstał teledysk kręcony na żywo na platformie Roblox i z udziałem publiczności. Event odbył się na dużym wirtualnym placu przed Akademią. Wzięli w nim udział młodzi gracze, a właściwie ich awatary. W cyfrowym świecie goście mogli ze sobą rozmawiać, tańczyć i wspólnie przeżywać wielowymiarowe doświadczenie.

„Nie daj się wkręcić w sieci” to hymn Akademii. Specjalnie na tę okazję stworzył go twórca internetowy SmileSlow. Treść hymnu motywuje do bycia uważniejszym w sieci. Do utworu bawiło się 12 tys. dzieci, a wszyscy razem stworzyli układ choreograficzny, który niedługo będzie można zobaczyć na kanale SmileSlow.

– Do tej pory Miasto ING w Robloxie zaangażowało odbiorców w świat naszej marki na niespotykaną dotąd skalę:

  • 550 tys. graczy,
  • 1,8 mln wejść do naszego wirtualnego świata.

Udało nam się stworzyć grę, która dała dzieciom możliwość nauki w najbardziej przyjazny sposób, czyli przez zabawę. Chcemy na bieżąco odpowiadać na aktualne zagrożenia. Dlatego gra pozwala trenować nie tylko dobre nawyki związane z finansami, ale i zasady bezpieczeństwa w sieci.

Zauważyliśmy, że głównym tematem w zakresie bezpieczeństwa w ubiegłym roku był problem fake’ów i wynikająca z tego konieczność weryfikacji informacji. I na to postanowiliśmy zwrócić szczególną uwagę w kolejnej odsłonie gry edukacyjnej. Wierzymy, że umiejętności i doświadczenia nabyte w dzieciństwie zaprocentują w dorosłym życiu – podkreśla Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Nauczycielami Akademii Cyberbezpieczeństwa są twórcy internetowi

Gracze uczą się przydatnych na co dzień umiejętności. W murach Akademii są prowadzone takie lekcje, jak:

  • WF, czyli wykrywanie fake’ów.
  • Matematyka do kwadratu, czyli budowanie silnego hasła.
  • Technika, na której można wykonać Test Sprawności w poruszaniu się po sieci.

„Miasto ING” to gra edukacyjna, z którą ING pojawił się na platformie gamingowej Roblox jako pierwszy bank w Polsce. W wirtualnym świecie marki pod nazwą „Miasto ING” gracze mogą gromadzić wirtualne pieniądze poprzez wykonywanie różnych zadań i wyzwań.

Gra pozwala trenować nawyki związane z finansami. Gracze uczą się zarządzania pieniędzmi: oszczędzania i umiejętnego ich wydawania.

Koncept strategiczny i nadzór nad przygotowaniem kampanii prowadzi agencja Gong. Wdrożeniem pomysłu i koncepcji zajęła się agencja Game Changer. Zakup mediów – dom mediowy Mullen Lowe Media Hub.

  • 2
Akademia Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING na platformie Roblox

Akademia Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING na platformie Roblox

Akademia Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING na platformie Roblox

29 lutego 2024

28 lutego 2024