Ponad 102,3 mln filmów usuniętych przez TikToka w pierwszym kwartale 2022 r. Platforma podsumowuje swoje działania chroniące użytkowników przed szkodliwymi treściami
  • 0
  • 1
30.06.2022

Ponad 102,3 mln filmów usuniętych przez TikToka w pierwszym kwartale 2022 r. Platforma podsumowuje swoje działania chroniące użytkowników przed szkodliwymi treściami

TikTok opublikował „Raport egzekwowania zasad społeczności”. Przedstawia w nim działania podjęte w pierwszym kwartale 2022 r., mające chronić społeczność platformy przed szkodliwymi treściami. W tym okresie usunięto ponad 102,3 mln filmów.

Kluczowe dane z raportu:

  • Ponad 102,3 mln filmów zostało usuniętych globalnie w pierwszym kwartale 2022 r. za naruszenie Zasad społeczności lub Warunków świadczenia usług. Stanowiło to około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo. W poprzednim kwartale usunięto ponad 85,8 mln filmów.
  • 95,1 proc. treści zostało usuniętych, zanim ktokolwiek je zgłosił, a 93,7 proc. w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 90 proc. usuniętych treści nie zostało przez nikogo wyświetlonych.
  • Ponad 5,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.
  • Ponad 41 tys. filmów zostało usuniętych przez zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną na Ukrainie.

W pierwszym kwartale 2022 r. z powodu naruszeń Zasad społeczności TikToka lub Warunków świadczenia usług z platformy usunięto globalnie ponad 102,3 mln filmów. Stanowi to około 1 proc. wszystkich przesłanych na TikToka materiałów wideo. Największa ich część (41,7 proc.) dotyczyła materiałów naruszających bezpieczeństwo użytkowników platformy poniżej 18. roku życia.

Platforma stosuje swoje zasady ochrony użytkowników przed fałszywymi treściami także wobec treści o charakterze reklamowym. Dba o przejrzystość ekosystemu zgodnie z zasadami brand safety. W pierwszym kwartale 2022 r. ponad 5,4 mln reklam zostało usuniętych za naruszenia Zasad społeczności, Wytycznych dla reklam lub Warunków świadczenia usług.

Odpowiedź TikToka na wojnę na Ukrainie

W obliczu wojny na Ukrainie TikTok zainwestował znaczne zasoby w opracowanie i wdrożenie nowych narzędzi:

  • zwiększających bezpieczeństwo jego użytkowników;
  • chroniących ich przed szkodliwą dezinformacją.

Platforma:

  • powiększyła swoje zasoby moderacyjne;
  • zwiększyła wydatki na współpracę z partnerami fact-checkingowymi;
  • uruchomiła pilotażową wersję polityki dotyczącej mediów kontrolowanych przez państwo;
  • od 6 marca w związku z rosyjską ustawą o fake newsach zawiesiła na terenie Rosji możliwość prowadzenia transmisji na żywo oraz publikowania nowych treści.

Od 24 lutego do końca pierwszego kwartału 2022 r. (31 marca 2022 r.):

  • Zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną na Ukrainie usunął 41 191 filmów. 87 proc. z nich naruszało zasady TikToka dotyczące szkodliwych dezinformacji. Zdecydowana większość (78 proc.) została zidentyfikowana proaktywnie przez zespół ds. bezpieczeństwa TikToka.
  • Partnerzy weryfikujący fakty pomogli w ocenie 13 738 filmów na całym świecie.
  • Przy 5600 filmach dodano informacje dla widzów, że treści nie można było zweryfikować.
  • Oznaczono treści z 49 kont kontrolowanych przez rosyjskie państwo.
  • Na całym świecie zidentyfikowano i usunięto 6 sieci kont i 204 konta stworzone w celu skoordynowanych działań mających wpływać na opinię publiczną i wprowadzać użytkowników w błąd co do ich tożsamości.

Ostatnie funkcje TikToka zwiększające bezpieczeństwo użytkowników

W pierwszym kwartale 2022 r. TikTok zapowiedział dwie nowe funkcje, których celem jest poprawa samopoczucia użytkowników platformy:

  • panel czasu ekranowego;
  • alerty o czasie spędzonym przed ekranem.

Obie funkcje mają pomóc w kontrolowaniu korzystania z aplikacji i zachęcać użytkowników do różnorodnej rozrywki. Specjalnie dla młodszej grupy użytkowników (od 13 do 17 lat) wprowadzone zostały także cotygodniowe podpowiedzi. W sytuacji, gdy użytkownik będzie korzystać z aplikacji przez ponad 100 minut w ciągu jednego dnia, gdy następnym razem otworzy aplikację, otrzyma informację. Ta przypomni o narzędziu do ustalania na ekranie limitu czasu na korzystanie z TikToka.

Platforma wprowadziła również funkcję „Informacje o tej reklamie”. Pozwoli ona społeczności TikToka dowiedzieć się więcej na temat personalizacji reklam. Jest to kolejny krok firmy w stronę zwiększania przejrzystości jej praktyk reklamowych. Dzięki funkcji każdy członek platformy może kliknąć w dowolną reklamę, która pojawi się w jego kanale i dowiedzieć się, dlaczego to właśnie on jest jej odbiorcą.

Cały raport w polskojęzycznej wersji będzie dostępny od 1 lipca na stronie www.tiktok.com.

O raporcie
„Raport egzekwowania zasad społeczności” TikToka to zestawienia prezentujące liczbę i charakter treści usuwanych za naruszenie Zasad społeczności platformy. Raport odnosi się do pierwszego kwartału 2022 r. (1 stycznia – 31 marca).

  • 1
TikTok prowadzi działania chroniące użytkowników przed szkodliwymi treściami

TikTok prowadzi działania chroniące użytkowników przed szkodliwymi treściami

 

30 czerwca 2022

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
30.06.2022

Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii. W 2021 r. osiągnął wartość 30 mld zł – pokazuje raport KPMG

Stale powiększa się grono polskich konsumentów dóbr luksusowych, czyli przede wszystkim osób bogatych, o zarobkach brutto przekraczających 50 tys. zł miesięcznie. W 2020 r. było ich 77 tys., o 11,6% więcej niż rok wcześniej. Z kolei Polaków, którzy zarabiają rocznie powyżej 1 mln zł brutto, było ponad 35 tys. W 2021 r. rynek dóbr luksusowych w Polsce osiągnął wartość blisko 30 mld zł. Wydatki konsumentów na produkty i usługi luksusowe okazały się wyższe niż przed pandemią. Przyczynił się jednak do tego wyłącznie jeden, największy segment – samochody premium i luksusowe. To główne wnioski z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych. Luksus w dobie zrównoważonego rozwoju”.

29 czerwca 2022

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
29.06.2022

4 na 10 Polaków sięga regularnie po piwo bezalkoholowe – pokazuje badanie SW Research

W Polsce w ciągu ostatnich kilku lat widoczna jest zmiana w strukturze spożywanego piwa. Spada udział piw alkoholowych, a konsekwentnie wzrasta zainteresowanie piwem bezalkoholowym*. Z sondażu SW Research wynika, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni po piwo bezalkoholowe sięgnęło nieco ponad 40% badanych. Dla porównania, piwo alkoholowe piło w tym samym czasie 65% Polaków. Średnie spożycie piwa bezalkoholowego w Polsce wśród osób deklarujących jego spożycie w tym samym okresie wyniosło 2,8 l na osobę.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.06.2022

W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji. Badanie Deloitte

Po okresie, gdy wojna na Ukrainie budziła poważne obawy dotyczące sfery politycznej czy społecznej, teraz na pierwszy plan wybija się niepewność finansowa. W czerwcowej edycji badania „Global State of the Consumer Tracker” opracowanego przez firmę doradczą Deloitte widać to wyraźnie. Tak deklaruje 63 proc. ankietowanych w Polsce. Z drugiej strony jednak, choć obawy inflacyjne na świecie nadal powoli rosną – odsetek respondentów z Polski zaniepokojonych wzrostem cen spadł o 3 p.p. Jest o 5 p.p. mniejszy niż średnia globalnie.