- 1
- 5
„Pomóż odzyskać normalność” – rusza kampania 1,5% Fundacji DKMS
8 stycznia Fundacja DKMS uruchomiła kampanię „Pomóż odzyskać normalność”. Jej celem jest zachęcenie Polaków do przekazania 1,5% swojego podatku na działania fundacji. Środki zebrane w ramach kampanii pozwolą na wsparcie psychoonkologiczne pacjentów oraz poprawę warunków leczenia w szpitalach.
Każdego dnia w Polsce co 40 minut ktoś słyszy diagnozę nowotworu krwi. Choroba w jednej chwili wywraca życie do góry nogami, odbierając pacjentom poczucie bezpieczeństwa i normalności. Szpital staje się drugim domem, a codzienność zaczyna wypełniać chemioterapia, długie leczenie i niepewność jutra. Właśnie te zwykłe, normalne chwile, za którymi pacjenci najbardziej tęsknią, są sercem przekazu kampanii. To odrabianie lekcji z dzieckiem, wyjście na koncert, randka w kinie czy spotkanie z rodziną.
– Pomysł na główną ideę kampanii zrodził się na bazie wywiadów z byłymi pacjentami onkologicznymi oraz ich bliskimi. Z rozmów wyłonił się obraz choroby nowotworowej jako doświadczenia, które odbiera ludziom ich społeczne role i wyrywa ich z codzienności. Izoluje zarówno fizycznie, jak i emocjonalnie od normalnego życia, za którym tęsknią i do którego pragną jak najszybciej wrócić. Na oddziale hematologicznym próbują stworzyć namiastkę tej normalności. Nie jest to jednak miejsce, gdzie „normalne” życie powinno się toczyć – tłumaczy Mateusz Zapała, strategy director i partner agencji reklamowej Kierunek Kreatywny.
Na potrzeby kampanii „Pomóż odzyskać normalność” przygotowano filmy reklamowe, reklamy radiowe, niestandardowe formaty digital OOH, zestaw formatów display, komunikację social media oraz newslettery i landing page.
![Kampania DKMS „Pomóż odzyskać normalność”](https://marketingprzykawie.pl/wp-content/uploads/2025/01/DKMS_LW_SM_post_1-1024x1024.png)
Kampania DKMS „Pomóż odzyskać normalność”
Za koncepcję kampanii odpowiada agencja Kierunek Kreatywny, a za produkcję spotu Papaya Films. Postprodukcją zajął się Vein. Reżyserką projektu jest Maria Makowska, a autorem zdjęć Łukasz Łatanik – oboje z impresariatu Papaya Films.
- 4