Polskie miasta w social media 2024 – analiza - Marketing przy Kawie
Łódź najlepsza wśród polskich miast w mediach społecznościowych w 2024 r.
  • 0
  • 6
27.11.2024

Łódź najlepsza wśród polskich miast w mediach społecznościowych w 2024 r.

W 2024 r. w mediach społecznościowych najprężniej działającym i najbardziej widocznym miastem wojewódzkim była Łódź. Tak wynika z analizy Sotrendera. Prym wiodła nie tylko pod kątem reklamowym, ale także pod względem działań organicznych, wychodząc przy tym poza utarte ramy prowadzenia komunikacji wyłącznie na Facebooku i Instagramie.

Na przestrzeni ostatnich jedenastu miesięcy najwięcej aktywnych reklam w ekosystemie firmy Meta – ponaddwukrotnie więcej niż pozostałe polskie miasta – opublikował Gdańsk (460 reklam). Liczba reklam nie miała jednak przełożenia na średnie zasięgi reklamowe miast. W ekosystemie Mety (Facebook, Instagram, Messenger) najlepiej poradziła sobie Warszawa, ze średnim zasięgiem jednej reklamy na poziomie 160 tys. Na drugim miejscu uplasowała się Łódź (116 tys.), a na trzecim Poznań (104 tys.).

Pod względem najbardziej zasięgowych reklam zdecydowanym liderem była Łódź

Pięć reklam z największymi zasięgami od stycznia do listopada 2024 r. opublikowała właśnie stolica województwa łódzkiego. Wszystkie one dotyczyły letnich wydarzeń muzycznych organizowanych przez miasto. Najlepsza reklama miała zasięg ponad 2,6 mln.

Polskie miasta w social media w 2024 r. - odbiorcy

Jedynym miastem, które prowadziło płatne działania na TikToku, była ponownie Łódź

Na profilu KochamLodz pojawiły się 23 posty sponsorowane. Miały łączną liczbę wyświetleń sięgającą ponad 8 mln (8 494 255) i sumę wskaźnika Interactivity Index równą 218 994. Reklamą z największym zasięgiem i zaangażowaniem, podobnie jak w ekosystemie Mety, było wideo dotyczące festiwalu muzycznego Łódź Summer Festival. Zostało ono wyświetlone ponad 1,5 mln razy.

Działania organiczne:

  • Miastem z najliczniejszą społecznością na Instagramie w 2024 r. jest Wrocław: ponad 191 tys. obserwujących. 170 tys. obserwujących zgromadził na swoim koncie Gdańsk, a 158 tys. Warszawa.
  • Na Facebooku numerem jeden jest z kolei Łódź. Ma społeczność liczącą ponad pół miliona osób. Na miejscu drugim znalazł się Wrocław (prawie 440 tys. fanów), a na miejscu trzecim Kraków (376 tys. fanów).
  • Na TikToku Łódź ponownie zdeklasowała resztę miast wojewódzkich. Zgromadziła na swoim profilu ponad 226 tys. obserwatorów. Na miejscu drugim uplasował się Poznań (69 tys.), a na trzecim Gdańsk (58 tys.). Dziesięć z osiemnastu analizowanych miast wojewódzkich (m.in. Kraków, Lublin czy Wrocław) nie ma na razie oficjalnego konta na tej platformie.

Liczba obserwujących na profilach polskich miast w social media 2024

Najwięcej treści zarówno na TikToku, Facebooku, jak i Instagramie opublikowała w tym roku również Łódź

Z kolei w rankingach zaangażowania Łódź i Wrocław, które plasowały się w czołówce największych profili na Facebooku i Instagramie, zachowały dominację. Pod względem łącznego zaangażowania na TikToku Łódź ponownie bije inne miasta na głowę. Wśród pięciu najbardziej angażujących postów na Facebooku w analizowanym okresie:

  • dwa zostały opublikowane na profilu Łodzi,
  • trzy na profilu Wrocławia.

Co ciekawe, aż cztery z nich dotyczyły… zwierząt.

Polskie miasta w social media 2024 - Sotrender

Najlepszym postem było wideo przedstawiające psa na jednym z łódzkich balkonów. Materiał zgromadził prawie 70 tys. polubień oraz ponad 6,5 tys. udostępnień. Na Instagramie najbardziej angażujący post ponownie należał do miasta Łodzi i przedstawiał nowego mieszkańca miejskiego zoo.

Na LinkedInie największy spośród wszystkich analizowanych profili to profil Grow with Warsaw, z ponad 20 tys. obserwujących

Drugie miejsce zajął profil Invest in Lodz (13 tys.), a trzecie Invest in Wroclaw (6 tys. obserwujących). Podobnie wygląda zestawienie prezentujące aktywności użytkowników na linkedinowych profilach miast. Najwięcej aktywności – 51 tys. – odnotował profil Grow with Warsaw. Na drugim miejscu znalazł się profil Invest in Lodz, jednak z aż trzykrotnie mniejszą liczbą aktywności (17 tys.).

Polskie miasta w social media 2024 - liczba obserwujących

Co ciekawe, w tym kanale część miast nie prowadzi komunikacji lub nie ma oficjalnych profili (np. Białystok, Olsztyn, Toruń). Z kolei inne prowadzą po dwa profile: główny oraz inwestycyjny (np. Łódź, Warszawa, Rzeszów, Poznań).

Analiza dotyczyła 18 miast wojewódzkich na Facebooku, Instagramie, TikToku i LinkedInie w okresie od 1 stycznia do 18 listopada 2024 r.

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

27 listopada 2024