Polskie firmy coraz częściej stawiają na AI - Marketing przy Kawie
Polskie firmy coraz częściej stawiają na sztuczną inteligencję – raport KPMG
  • 0
  • 1
21.11.2024

Polskie firmy coraz częściej stawiają na sztuczną inteligencję – raport KPMG

W 2024 r. 28% polskich firm wdrożyło narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI). Kolejne 30% planuje ich implementację w najbliższych miesiącach. Tak wynika z raportu „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu 2024”, opracowanego przez KPMG we współpracy z Microsoftem.

Polskie firmy coraz bardziej zdają sobie sprawę ze znaczenia inwestycji w sztuczną inteligencję dla przyszłości swoich działań. Kluczowe korzyści, jakie firmy osiągają dzięki AI, to:

  • poprawa jakości danych,
  • zwiększenie efektywności raportowania,
  • minimalizowanie ryzyka błędu.

Według raportu 28% polskich przedsiębiorstw zadeklarowało wdrożenie narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję. Oznacza to wzrost o 13 punktów procentowych w porównaniu z zeszłoroczną edycją badania. Kolejne 30% firm, które jeszcze nie zainwestowały w te technologie, planuje ich implementację.

Największe zaawansowanie w wykorzystaniu sztucznej inteligencji wykazują sektory:

  • motoryzacyjny (47% firm wdrożyło tę technologię),
  • finansowy (40% organizacji).

Pomimo dynamicznego rozwoju AI w polskich firmach wyzwaniem pozostaje pomiar skuteczności narzędzi opartych na tej technologii

65% organizacji nie mierzy efektywności swoich rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. Wskazuje to na potrzebę lepszego monitorowania wyników działań cyfrowych. Odsetek takich organizacji wzrósł o 3 p.p. w porównaniu z ubiegłoroczną edycją raportu.

Zwiększył się udział firm, które oceniają dotychczasowe działania jako wysoce skuteczne (12% respondentów, w porównaniu do 4% przed rokiem). Po raz kolejny żadna z organizacji prowadzących pomiar efektywności nie zadeklarowała, że ich działania związane z wykorzystaniem AI są nieskuteczne.

Raport jest dostępny bez podawania danych na stronie: Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu. Edycja 2024

O raporcie

Raport KPMG w Polsce pt. „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę Norstat metodą CATI na przełomie stycznia i lutego 2024 r. Przebadanych zostało 180 respondentów, którzy w swoich firmach odpowiadają za kwestie związane z cyfryzacją. Grupę stanowili menedżerowie, dyrektorzy, członkowie zarządów oraz prezesi.

Próba badanych firm została dobrana tak, aby w przybliżeniu reprezentowała udział przedsiębiorstw małych, średnich i dużych w krajowej gospodarce, z wyłączeniem podmiotów zatrudniających mniej niż dziesięciu pracowników.

Podmioty zostały skategoryzowane według swojej przeważającej działalności do dziewięciu sektorów:

  • budownictwo i nieruchomości;
  • energetyka, wydobywanie, usługi komunalne;
  • life sciences (farmacja, chemia, urządzenia medyczne);
  • motoryzacja;
  • rynek dóbr konsumpcyjnych;
  • sektor finansowy;
  • technologie informacyjne, media i komunikacja;
  • transport, spedycja i logistyka;
  • inne.
  • 1
„Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu 2024” wskazuje, że polskie firmy stawiają na AI

„Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu 2024” wskazuje, że polskie firmy stawiają na AI

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

21 listopada 2024

  • 0
  • 3
  • 0
21.11.2024

„Masz coś pod spodem” – Durex i Answear w kampanii o tym, jak dbając o przyjemność, wspieramy nasz dobrostan psychiczny

„Masz coś pod spodem” to hasło kampanii marek Durex i Answear.com, zachęcającej do poznawania swojego ciała i odczuwania 100% przyjemności. Marki przekonują, że nawet najpiękniejsze ubrania warto zdejmować, by odkrywać to, co kryje się pod nimi – strefy erogenne. Ich stymulacja działa na nas kompleksowo – poprawia nasze zdrowie psychiczne, wspiera nastrój i relacje, rozluźnia ciało oraz wzmacnia układ hormonalny.