Polski Związek Łowiecki z logo na stulecie działalności. Pojawiły się oskarżenia o plagiat
  • 0
  • 2
12.01.2023

Polski Związek Łowiecki z logo na stulecie działalności. Pojawiły się oskarżenia o plagiat

30 grudnia 2022 r. Polski Związek Łowiecki pochwalił się nowym logo. Zaprojektowała je pracownia Andrzeja Pągowskiego na obchody stulecia organizacji. Internauci skrytykowali projekt, artystę i zwrócili uwagę na możliwy plagiat.

Polski Związek Łowiecki obchodzi stulecie. W pracowni Pągowskiego zaprojektowano identyfikację wizualną obchodów wraz z plakatem promującym jubileusz. Największe kontrowersje do tej pory wzbudził projekt logo.

  • 1
STGU krytykuje Andrzeja Pągowskiego za logo PZŁ

Logo na jubileusz stulecia Polskiego Związku Łowieckiego

Po publikacji pojawiły się wśród komentujących w internecie zarzuty wobec samego logo (np. brak krzyża św. Huberta między porożami), jak i artysty za wsparcie stowarzyszenia promującego zorganizowane zabijanie zwierząt. Również części myśliwych nie podobał się abstrakcyjny projekt.

W grupie facebookowej The Brief pro – co znosi psychika grafika natomiast pojawiły się podejrzenia o plagiat. Jedna z członkiń grupy zwróciła uwagę na podobieństwo z pracą artystki Elvien Daru (Lelevien), zamieszczoną trzy lata temu w serwisie Dribbble i Freepik. W ramach licencji umożliwia on tworzenie dzieł pochodnych.

  • 2
Grafika Lelevien a Polski Związek Łowiecki

Projekt autorstwa Lelevien

Grafika Lelevien a Polski Związek Łowiecki

Sam artysta odniósł się do zarzutów w e-mailu przesłanym do redakcji Wyborcza.pl

Pisze w nim, że – choć bierze całą odpowiedzialność za identyfikację wizualną dla Polskiego Związku Łowieckiego – to wykonana została ona w jego pracowni, a nie przez niego osobiście. Zaznacza, że nie jest to nowe logo PZŁ. To jedynie „grafika jubileuszowa” na stulecie związku. Zwraca też uwagę, że projektantom zdarza się korzystać w pracy z gotowych projektów. Zwłaszcza gdy pochodzą z serwisów stockowych. Porównuje to do korzystania z pracy grafika-freelancera, który wykonał część pracy, na bazie której powstaje wersja ostateczna.

  • 1
STGU krytykuje Andrzeja Pągowskiego za logo PZŁ

Polski Związek Łowiecki ma nowe logo. Analiza w grupie Love Logo

12 stycznia 2023

11 stycznia 2023

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
11.01.2023

W grudniu 2022 r. drożej o 24,8% niż w grudniu 2021 r. – raport UCE Research

Najnowsza analiza cen pochodzi z blisko 41 tys. sklepów detalicznych. Wynika z niej, że w grudniu 2022 r. codzienne zakupy zdrożały średnio o 24,8% rok do roku. Dwucyfrowe podwyżki dotknęły wszystkie monitorowane kategorie. Oscylowały od 10% do blisko 36% rdr. Na szczycie drożyzny znalazły się produkty sypkie ze wzrostem o 35,9% rdr. Wśród nich najbardziej podrożał cukier – o 59,5% rdr.