Polski rynek cyfrowej komunikacji OOH daleko za Europą. Raport Infuture Hatalska Foresight Institute
  • 0
  • 0
7.12.2017

Polski rynek cyfrowej komunikacji OOH daleko za Europą. Raport Infuture Hatalska Foresight Institute

Polski rynek reklamy zewnętrznej wyraźnie odstaje od światowych standardów. Zarówno pod względem uwarunkowań prawnych, jak i liczby nośników cyfrowych – wynika z raportu „Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju”. Opracowanie przygotował Infuture Hatalska Foresight Institute na zlecenie AMS.

Polski rynek DOOH jest jeszcze słabo rozwinięty. Reklama cyfrowa w przestrzeni publicznej spotykana jest coraz częściej, daleko jej jednak do rozpowszechnienia widocznego u naszych zachodnich sąsiadów.

Nie unikniemy cyfrowej rewolucji – na to wskazują światowe prognozy dotyczące tego rynku. Według danych PWC zawartych w raporcie „Global entertainment & media outlook 2017–2021” przewidywany jest znaczący wzrost wydatków na tę formę reklamy.

W Polsce obecnie problemem jest nie tylko brak nośników cyfrowych (0,7% całości rynku), ale także ich niska jakość. Zwykle jest to agresywna reklama w postaci migotliwych ekranów z krzykliwymi obrazami o bardzo kiepskiej jakości.

Rozwiązania dobrze wpisujące się w przestrzeń publiczną, bazujące na nowoczesnym designie, respektujące zasady ochrony środowiska naturalnego, mające społeczną akceptację i dające w związku z tym szansę na dwustronną, inteligentną komunikację – to przyszłość digital out-of-home.

Mamy nadzieję, że raport otworzy szerszą dyskusję na temat miejsca i roli cyfrowego OOH zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w media planach. Szczególnie tych przygotowywanych według strategii marketingu 4.0 – mówi Marek Kuzaka, prezes zarządu AMS.

Raport „Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju” opisuje polski rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej na tle krajów zachodnich. Można w nim znaleźć informacje o obecnej sytuacji, kierunkach rozwoju i przyszłości branży reklamy OOH, w tym opis uwarunkowań prawnych poszczególnych rynków, przykłady nośników i najciekawszych realizacji kampanii outdoorowych.

Opisane zostały rynki OOH w Londynie, Paryżu, Berlinie i São Paulo. Raport zawiera odpowiedzi na pytania:

  • jakie formaty DOOH występują w tych miastach,
  • jakie treści reklamowe są na nich wyświetlane,
  • czy są one zależne od pory dnia,
  • jak reagują na DOOH przechodnie,
  • w jakich miejscach ustawiono ekrany,
  • czy można do nich podejść,
  • czy są interaktywne,
  • jak lokalizacja wpływa na format nośników.

Digital out-of-home to jedno z tych mediów reklamowych, które mają obecnie ogromny potencjał. Łączy bowiem świat fizyczny ze światem cyfrowym. Potencjał ten dostrzegają dziś nie tylko marki, ale coraz częściej także same miasta, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Niestety, w Polsce DOOH wciąż pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza w warstwie kreatywno-użytecznej – komentuje Natalia Hatalska, założycielka i CEO Infuture Hatalska Foresight Institute.

Pełny raport „Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju” można pobrać ze strony www.dooh.ams.com.pl oraz www.infuture.institute.

Reklama

7 grudnia 2017

Czytaj także
Reklama
Czytaj także
Reklama