- 2
- 5
„Polska. Więcej niż myślisz” – kampania promuje potencjał turystyczny Polski
Kampania „Polska. Więcej niż myślisz” powstała na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki. Ambasadorami zostali kolarka Katarzyna Niewiadoma i koszykarz Jeremy Sochan. Polskę promują również lekkoatletki: Natalia Bukowiecka i Maria Andrejczyk.
Koncept kreatywny kampanii opiera się na interakcji dwojga ambasadorów, która nawiązuje do współczesnego języka komunikacji cyfrowej. Każde z nich dzieli się osobistymi rekomendacjami dotyczącymi ulubionych miejsc w Polsce, zachęcając do ich odwiedzenia. W duchu sportowej rywalizacji ambasadorzy na przemian proponują atrakcje, które warto poznać. Efektem jest narracja, która ma odzwierciedlać bogactwo i kontrasty oferty turystycznej Polski.
Kampania skierowana jest do odbiorców z 11 europejskich krajów. Obejmuje emisję 30-sekundowego spotu telewizyjnego, promocję online, działania w social media oraz uruchomienie strony internetowej. W przekazie podkreślono atuty Polski – piękno przyrody, wyjątkową kuchnię, bogate dziedzictwo kulturowe oraz nowoczesne, pełne życia miasta.
Spot pokazuje Polskę jako kraj otwarty, gościnny i inkluzywny, który oferuje turystom różnorodność i autentyczne przeżycia. Koncept kreatywny oraz podejście mediowe ma wnosić świeżość do promocji Polski jako miejsca przyjazdów, które jest „Więcej niż myślisz”.
Działania przygotowały: agencja kreatywna MullenLowe Warsaw i agencja mediowa Mediahub.
Natalia Bukowiecka i Maria Andrejczyk zapraszają na Warmię, Mazury i Podlasie
W drugim klipie promującym Polskę wystąpiły medalistki olimpijskie:
- Natalia Bukowiecka (przed ślubem Kaczmarek) – trzecia w paryskim finale biegu na 400 metrów,
- Maria Andrejczyk – druga w Tokio oszczepniczka, od której lepiej w historii rzucały jedynie dwie inne zawodniczki.
Lekkoatletki ponad 300 dni w każdym roku spędzają poza domami. Stąd jeszcze mocniej cenią każdą chwilę spędzoną w rodzinnych stronach. Uważają, że Polska – z jej społeczeństwem, atrakcjami, naturalnym bogactwem i tradycjami – jest warta każdej spędzonej tu chwili.
Maria Andrejczyk w filmie prezentuje spokój Podlasia. Pokazuje widzom swoje ulubione lokalizacje z regionu: wiadukty w Stańczykach, Górę Cisową i suwalskie jeziora, Wigierski Park Narodowy i Czarną Hańczę. Okolice, w których mieszka Bukowiecka – świat Warmii i Mazur – oferują całkiem inne możliwości. Dla Natalii najlepsze jezioro to takie, na które można wpłynąć żaglówką.
– Wiemy, że same jesteśmy ambasadorkami Polski. Ale to nie tylko sportowe wyniki i fakt, że dzięki naszym startom mówi się o naszym kraju. Gdy ktoś nas o niego pyta, polecamy, co się da i ile się da. To też, według mnie, jest patriotyzm – kończy Andrejczyk.
Spot powstał w ramach współpracy polskiej Diamentowej Ligi z Polską Organizacją Turystyczną. Realizowany był jesienią na Mazurach, Podlasiu i Śląsku. Przygotowała go agencja Visual Heads.
- 5