Polska w limitowanej edycji Heinekena we Francji
  • 0
  • 2
11.06.2018

Polska w limitowanej edycji Heinekena we Francji

Dwudziestu międzynarodowych artystów żyjących we Francji zaprezentowało kreatywne podejście do etykiety piwa Heineken. Marka wprowadziła właśnie na rynek francuski limitowaną edycję dwudziestu butelek. Seria ma celebrować bogactwo kulturowe krajów, które ukształtowały historię brandu. Wśród nich jest Polska.

Celem projektu „Le brassage est une richesse” („Warzenie to bogactwo”) jest zaprezentowanie kulturowego miksu artystów z całego świata, ich historii oraz różnorodności. Dwudziestu artystów pochodzących z dwudziestu krajów i obecnie mieszkających we Francji zaprojektowało etykietę butelki Heinekena i charakterystyczną czerwoną gwiazdę.

Każda z nowych etykiet zawiera symboliczne elementy kraju, z którego pochodzi artysta. Polskę reprezentuje Marta Orzeł, ilustratorka obecnie mieszkająca w Nantes.

Etykieta przez nią stworzona ażurowym wzorem nawiązuje do wycinanek ludowych. Przezroczysta folia ma dodawać projektowi nowoczesnej estetyki. Jak mówi sama artystka, jej świat jest zakorzeniony jednocześnie w tym, co rzeczywiste i w tym, co oniryczne. Całkowicie odpowiada też słowom Zao Wou-ki, francuskiego malarza chińskiego pochodzenia: „Nie warto być oryginalnym, trzeba być wyjątkowym”.

Wśród projektów znajdziemy także prace artystów z Wielkiej Brytanii, Indii, Peru, Rosji, Hiszpanii, Portugalii, Japonii, Szwecji, Belgii, Brazylii, Kamerunu, Kanady, Stanów Zjednoczonych, Francji, Grecji, Kenii, Nowej Zelandii,  Holandii i Wietnamu. Butelki z limitowanej edycji dostępne są wyłącznie we Francji.

  • 2

11 czerwca 2018