Polska na 28. miejscu w rankingu siły nabywczej w Europie GfK
  • 0
  • 2
23.10.2020

Polska na 28. miejscu w rankingu siły nabywczej w Europie GfK

W 2020 r. przeciętna siła nabywcza przypadająca na mieszkańca Europy wynosi 13 894 euro. Ten dochód rozporządzalny netto różni się znacznie pomiędzy poszczególnymi 42 krajami objętymi badaniem. Liechtenstein, Szwajcaria i Luksemburg mają najwyższy dochód rozporządzalny netto, natomiast Kosowo, Mołdawia i Ukraina – najniższy. Mieszkańcy Liechtensteinu dysponują ponad 37-krotnie większą średnią siłą nabywczą niż Ukraińcy – wynika z raportu GfK „Purchasing Power Europe 2020”. Polska zajmuje 28. miejsce. Rok wcześniej była 29.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

54719 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

23 października 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.10.2020

Polska piłka w dobrej kondycji przed pandemią. Ponad 572 mln zł przychodów klubów Ekstraklasy w 2019 r. Raport Deloitte

W 2019 r. klubom piłkarskim udało się wypracować 572,3 mln zł przychodów – wynika z 14. raportu Deloitte „Piłkarska liga finansowa”. Do tego należy doliczyć jeszcze rekordowe 155,7 mln zł wpływów z tytułu transferów, z czego 92 proc. stanowią transakcje zagraniczne. Prowadząca w rankingu Legia Warszawa w tym sezonie powiększyła przewagę. Na drugie miejsce podium, wyprzedzając Lecha Poznań, wskoczyła Lechia Gdańsk.

22 października 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
22.10.2020

Polska wśród krajów o najwyższym wskaźniku lęku wywołanego pandemią – pokazuje analiza Deloitte

Dynamiczny wzrost liczby osób zakażonych koronawirusem przełożył się na poziom niepokoju polskich konsumentów. Ten od końca sierpnia wzrósł o 12 p.p. Z najnowszej edycji badania „Deloitte Global State of the Consumer Tracker” wynika, że wzrosły także obawy Polaków o kwestie finansowe oraz te związane z utrzymaniem obecnej pracy. Przestajemy też kupować na zapas. W najnowszej edycji badania 36 proc. konsumentów nad Wisłą deklaruje, że kupuje więcej, niż jest w stanie zużyć na bieżąco.