Polscy CEO są rzadko obecni w social media – wyniki badania
  • 0
  • 0
3.08.2017

Polscy CEO są rzadko obecni w social media – wyniki badania

5 proc. prezesów największych polskich firm prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna. Jeśli chodzi o obecność w tych kanałach, nasi CEO na tle kolegów z innych rynków wypadają bardzo słabo – pokazuje badanie sieci Ecco International Communications Network.

W zestawieniu przygotowanym przez Grupę On Board Think Kong polskim CEO miejsca ustępują tylko prezesi z Niemiec i Rosji. Tymczasem utrzymywanie relacji na bieżąco z profesjonalistami z branży (zwłaszcza z inwestorami) na Twitterze i LinkedInie może pozytywnie wpłynąć na notowania i kondycję firmy. Pozwala bowiem na stały kontakt z rynkiem i przekazywanie istotnych informacji, np. o realizacji strategii spółki.

Analiza w poszczególnych krajach pokazała, że najbardziej aktywni CEO reprezentują firmy działające we Francji. 35 proc. z nich ma aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie LinkedIn.

Druga w zestawieniu jest Norwegia. W tym kraju 30 proc. CEO prowadzi komunikację za pośrednictwem Twittera, a 65 proc. LinkedIna. Podium zamykają australijscy menedżerowie z 25 proc. prezesów aktywnych na Twitterze i 65 proc. na LinkedInie.

Z badania wyłania się jednocześnie zaskakujący wynik dla Stanów Zjednoczonych. W kraju, w którym powstało wiele pionierskich rozwiązań i platform komunikacyjnych, tylko 1/4 prezesów spośród 20 firm z największą kapitalizacją jest obecna na Twitterze, a 35 proc. na LinkedInie.

Jednocześnie jednak należy zauważyć, że osoby prowadzące aktywną komunikację z otoczeniem w tych kanałach mają najwięcej followersów. CEO firmy Apple, Tima Cooka, śledzi ponad 5,5 mln osób. Dla porównania: we Francji Stéphane’a Richarda z Orange śledzi 37 tys. użytkowników Twittera.

Social media są przestrzenią z ogromnym potencjałem do pokazania, jak zmienia się nasz biznes, jak przebiegają programy inwestycyjne. Digitalizacja komunikacji, a w jej ramach relacje prowadzone przez CEO firmy na Twitterze i LinkedInie to doskonała szansa na inicjowanie angażujących interakcji z otoczeniem biznesowym firmy, klientami, liderami opinii, dziennikarzami czy inwestorami – przekonuje Norbert Ofmański, CEO Grupy On Board Think Kong.

O badaniu
Badanie Ecco International PR Network objęło zasięgiem ponad 20 krajów. Analizie została poddana komunikacja na Twitterze i LinkedInie, prowadzona przez CEO 400 firm z największą kapitalizacją.

Kraje objęte badaniem to Australia, Austria, Brazylia, Czechy, Egipt, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Włochy, Norwegia, Polska, Rosja, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, a także państwa Ameryki Łacińskiej (Argentyna, Chile, Meksyk i Peru). Polską edycję rankingu przygotowała Grupa On Board Think Kong.

  • 1

Sójka

2 tygodnie temu

jakże mnie to nie dziwi, polscy CEO potrafią komunikować się tylko przez asystentkę, a numeru telefonu komórkowego strzegą tak, jakby nie służył im do pracy:) Media społecznościowe to otwartość

3 sierpnia 2017

Czytaj także

2 sierpnia 2017

Reklama
Reklama