Polki są skłonne zapłacić więcej za kosmetyki naturalne. Badanie SW Research
  • 0
  • 3
24.09.2019

Polki są skłonne zapłacić więcej za kosmetyki naturalne. Badanie SW Research

93 proc. Polek z miast powyżej 250 tys. mieszkańców deklaruje, że używa kosmetyków naturalnych. Przy czym co dziesiąta z ankietowanych używa wyłącznie takich preparatów – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie organizatorów targów kosmetyków naturalnych Ekocuda. Co kieruje Polkami, które coraz chętniej sięgają po kosmetyki inspirowane naturą?

Zmiana nawyków konsumenckich– rośnie świadomość Polek
Kosmetyki naturalne mają coraz więcej zwolenników. Konsumentki wybierają bowiem coraz bardziej świadomie – lepiej rozumieją swoje potrzeby i wymagania. Przeważająca liczba ankietowanych (70 proc.) utrzymuje, że w ostatnich latach gruntownie zmieniło się ich podejście do składu wybieranych produktów. Co za tym idzie – teraz są o wiele bardziej skłonne sięgać po kosmetyki naturalne niż w przeszłości.

Zmiany widać również w nastawieniu konsumentek do cen produktów. 65 proc. badanych kobiet deklaruje, że są skłonne wydać więcej na produkty zawierające więcej naturalnych składników. Najczęściej pojawiające się kwoty oscylują między 50 a 99 zł.


Wyniki badań @Zuzanna Mierzejewska, 2019

Do stosowania kosmetyków naturalnych w głównej mierze motywuje chęć zadbania o zdrowie. Drugi czynnik to coraz częstsze problemy z cerą, które są wynikiem szybkiego trybu życia, niekoniecznie zdrowego odżywiania i zanieczyszczeń powietrza. Istotną kwestią jest też troska o środowisko.


Wyniki badań @Zuzanna Mierzejewska, 2019

Zdrowy styl życia buduje społeczność
Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na kosmetyki naturalne przybywa miejsc, gdzie można je zakupić. Badania pokazały, że Polki najchętniej kupują preparaty naturalne w popularnych drogeriach (56 proc.) oraz w sklepach online (również 56 proc.). Coraz częściej (28 proc.) wybierają też sklepy specjalizujące się w sprzedaży kosmetyków naturalnych.

Ważnym miejscem popularyzacji naturalnych kosmetyków są różnego rodzaju imprezy, takie jak m.in. targi Ekocuda. Wiele kobiet biorących w nich udział robi to ze względu na możliwość przetestowania i konsultacji przed zdecydowaniem się na zakup. Chcą również poznawać nowe marki, których zazwyczaj nie spotykają w standardowych sklepach.

Wydarzenia, które skierowane są do miłośników naturalnych kosmetyków, mają nie tylko promować produkty czy łączyć producentów z ich klientami. To także ważna przestrzeń dla budowania i integrowania tej społeczności. Stąd istotną częścią Ekocudów jest edukacja w formie warsztatów, wykładów czy panelu dyskusyjnego. W badaniach ponad połowa ankietowanych, które kiedykolwiek brały udział w targach, stwierdziła, że chętnie uczęszcza na takie dodatkowe atrakcje.

Internet – główne źródło informacji o kosmetykach naturalnych
Badanie pokazuje, że głównym źródłem wiedzy o naturalnej pielęgnacji jest Internet. W nim zaś przede wszystkim grupy skupiające osoby zainteresowane tym tematem (wskazuje na nie 51 proc. ankietowanych), blogi, a coraz częściej także vlogi kosmetyczne, którymi inspiruje się 40 proc. badanych. Z kolei 35 proc. respondentek polega na opiniach i poleceniach znajomych. Ponadto co piąta z ankietowanych kobiet korzysta z aplikacji ułatwiających weryfikację składu kosmetyku.


Wyniki badań @Zuzanna Mierzejewska, 2019

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy SW Research dla Zuzanny Mierzejewskiej Kreatywne Cuda, organizatorki targów kosmetyków naturalnych Ekocuda. Termin realizacji: 14–25.06.2019 r. Metoda: wywiady online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1014 ankiet z Polkami w wieku 25–35 lat, mieszkającymi w dużych miastach (powyżej 250 tys. mieszkańców).

24 września 2019

23 września 2019