Politechnika Warszawska wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej
  • 0
  • 0
22.11.2016

Politechnika Warszawska wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej

Nowe znaki, specjalna paleta barw, oryginalne fonty – Politechnika Warszawska wdraża system identyfikacji wizualnej. Będzie on podstawowym narzędziem kreowania marki uczelni.

System identyfikacji został skonstruowany wokół hasła przewodniego – słów Alberta Einsteina: „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy”.

Koncepcja oparta jest na księdze marki PW, przygotowanej przez zespół powołany w 2013 r. Pod koniec ubiegłego roku konkurs na stworzenie systemu identyfikacji wygrało studio graficzne Podpunkt z Warszawy.

Oprócz logotypu uczelni i znaków wydziałowych system operuje całą paletą symboli, które można wykorzystywać w grafikach, nadrukach i na gadżetach.

Kluczową zmianą dotyczącą wizerunku PW jest nowy znak firmowy. W identyfikacji wizualnej wyróżniono:

  • znak podstawowy: logotyp uczelni z autorskim fontem Radikal WUT. Litera W skonstruowana jest w taki sposób, by po obróceniu o 90 stopni tworzyła znak ≥ – ten matematyczny znak koresponduje z hasłem przewodnim identyfikacji,
  • znak skrócony: litera P oraz W z podstawowego logotypu Politechniki Warszawskiej,
  • znak uroczysty: nawiązujący do tradycyjnego godła uczelni.

Do budowania graficznych komunikatów Politechniki Warszawskiej określono 8 jednoznacznych i równorzędnych kolorów. Są to: słoneczny, morelowy, śliwkowy, miętowy, szafirowy, wrzosowy, grafitowy i mokka.

Każdy wydział ma ściśle przypisany dominujący, indywidualny duet kolorystyczny, ale do budowania swoich przekazów może też wykorzystywać barwy dopełniające z dostępnej gamy. W połączeniu z odświeżonymi znakami graficznymi pozwoli to łatwo odróżniać wydziały, a jednocześnie identyfikować je z Politechniką Warszawską.

  • 3

22 listopada 2016

Reklama
Reklama