Polacy w pracy zdalnej. Jak żyliśmy podczas lockdownu? Raport IRCenter
  • 0
  • 3
21.06.2021

Polacy w pracy zdalnej. Jak żyliśmy podczas lockdownu? Raport IRCenter

Wielu Polaków ostatni rok spędziło przed ekranem komputera, pracując z domu. Część z nas w tym samym czasie opiekowała się dziećmi uczącymi się zdalnie. Wiązało się to nie tylko ze zmianą organizacji pracy, ale także przemodelowaniem życia rodzinnego – wynika z badania IRCenter.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Nju Mobile na grupie 1000 respondentów wynika, że większość Polaków, których lockdown zmusił do pozostania w domu (73%), akceptuje zdalny model pracy. Preferują go zwłaszcza osoby, które wykonywały obowiązki służbowe w domu i nie mają dzieci lub ich dzieci uczyły się w tym czasie stacjonarnie. Niezależnie od tego, czy w domu były dzieci, czy nie, 37% badanych deklaruje, że podczas lockdownu pracowało więcej.

Godziny spędzane przed komputerem i smartfonem sprawiły, że zarówno pracujące zdalnie osoby z dziećmi, jak i osoby, którym podczas pracy zdalnej nie towarzyszyły dzieci, potrzebowały szybszego łącza Internetu stacjonarnego i większego pakietu danych mobilnych. 24% objętych badaniem osób z dziećmi powiększyło pakiet Internetu mobilnego. Tak zrobiło też 13% respondentów bez uczących się w domu dzieci.

W obu grupach (osoby z dziećmi i osoby bez dzieci) najbardziej doskwierał brak:

  • spotkań towarzyskich i rodzinnych,
  • posiłków w restauracjach,
  • swobodnego wychodzenia z domu.

Większości respondentów nie brakowało natomiast pracy w biurze.

Największe różnice pomiędzy grupami widoczne są w kwestii spotkań rodzinnych. 46% pracujących zdalnie osób z dziećmi zadeklarowało, że ograniczenie spotkań z najbliższymi było dla nich trudne. W grupie osób bez dzieci wskaźnik ten wynosił 37%.

Cały raport dostępny jest na stronie www.njumobile.pl.

  • 3
Jak żyliśmy podczas lockdownu?

Jak żyliśmy podczas lockdownu?

Jak żyliśmy podczas lockdownu?
Jak żyliśmy podczas lockdownu?

21 czerwca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
21.06.2021

Równość, otwartość, tolerancja w kampanii „Empik zawsze otwarty”

Równość, otwartość, tolerancja – to wartości, którym w maju i czerwcu poświęca się szczególną uwagę. W tym czasie rusza kampania „Empik zawsze otwarty”, którą marka celebruje indywidualność i różnorodność, promując kulturę inkluzywności w stosunku do pracowników, klientów oraz twórców i artystów. Na tych wartościach oparty jest także najnowszy spot marki. Jego premierze towarzyszą akcje specjalne, w tym warsztaty edukacyjne i konkurs o tematyce różnorodności.