Czy Polacy słuchają podcastów? Badanie Nielsena
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 1
4.12.2018

Czy Polacy słuchają podcastów? Badanie Nielsena

Połowa polskich internautów deklaruje, że zna pojęcie podcast. Badanie Nielsena na zlecenie Storytel Polska pokazuje jednak, że wciąż sięgamy po nie rzadziej niż słuchacze za oceanem.

W październiku tego roku znajomość samego terminu podcast zadeklarowała niespełna połowa internautów w wieku 19–49 lat (45%). W USA w 2018 r. świadomość zjawiska jest znacznie większa (63% w 2018 r. vs 45% w 2011 r., The Podcast Consumer 2018, Edison Research).

Co piąty polski internauta w wieku 19–49 lat deklaruje, że słucha podcastów. Oznacza to, że użytkowników podcastów w Polsce jest kilka milionów. Spośród badanych 12% deklaruje, że przesłuchało przynajmniej jeden podcast w ostatnim miesiącu. 7% wskazuje, że słuchało podcastu w ostatnim tygodniu. Dla porównania – w Stanach Zjednoczonych podcastów słucha co czwarty Amerykanin w wieku 12+ (73 mln według danych Edison Research).

Podcasty po polsku
Nazwa podcast wzięła się prawdopodobnie z połączenia słów iPod i broadcast (z ang. transmisja, przekaz). Jest to audycja w odcinkach do odsłuchania online lub pobrania w pliku. Zwykle publikowana regularnie i z możliwością subskrypcji. Może dotyczyć rozwoju osobistego, sportu, dzielenia się wiedzą w zakresie prowadzenia biznesu, wychowania dzieci czy nauki języka. W tematyce nie ma ograniczeń.

Z ostatnio przeprowadzonych badań wynika, że dziś w Polsce podcastów słucha nieco więcej mężczyzn niż kobiet (54% vs 46%). Po podcasty sięgają też częściej ludzie młodzi, zwłaszcza w wieku 19–29 lat. Wśród nich co czwarty internauta deklaruje, że słuchał kiedykolwiek podcastów. Podcasty są bardziej popularne także wśród mieszkańców dużych i średnich miast.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2018 r. przez firmę Nielsen na zlecenie Storytel Polska metodą CAWI na reprezentatywnej grupie internautów (N=1023) w wieku 19–49 lat.

Janusz Kamiński

1 tydzień temu

Ciekawe badanie. ;)

4 grudnia 2018

3 grudnia 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
3.12.2018

12 grudnia zapraszamy na kreatywne popołudnie z EY Crowdsourcing oraz Questusem

EY Crowdsourcing to pionier w obszarze działań marketingowych opartych na autorskiej metodologii wykorzystania narzędzia crowdsourcingu. 12 grudnia organizuje rzeczowy, a zarazem inspirujący Facebook Live. Będzie można dowiedzieć się, jak sprawnie wykorzystać elementy współkreacji oraz zaangażowania społeczności zewnętrznej w procesie tworzenia efektywnej strategii marketingowej na nadchodzący rok 2019.