Polacy oglądają telewizję w rodzinnym gronie. Badanie TP Vision
  • 0
  • 1
12.05.2021

Polacy oglądają telewizję w rodzinnym gronie. Badanie TP Vision

Polacy chętnie zasiadają przed telewizorem w rodzinnym gronie – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, do którego należy marka Philips TV & Sound. Choć dawniej uważano, że wspólny czas przed telewizorem nie sprzyja interakcji z najbliższymi, okazuje się, że programy telewizyjne czy te oglądane na platformach streamingowych to popularny temat rozmów w gronie bliskich osób.

Jak wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, blisko 84% ankietowanych lubi oglądać telewizję w towarzystwie partnera lub partnerki, a ponad 75% czerpie dużą frajdę ze spędzania czasu przed telewizorem razem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chętnie oglądają telewizję, więcej niż 73% badanych wskazało ogólnie rodzinę.

Lubimy też dyskutować o tym, co wspólnie obejrzeliśmy. Najczęściej Polacy rozmawiają o programach informacyjnych (48%). Na kolejnym miejscu uplasowały się zawody sportowe transmitowane w telewizji, o których debatuje ponad 28% ankietowanych. Seriale oglądane na platformach streamingowych to z kolei temat do rozmowy dla 24% biorących udział w badaniu.

Aby mieć jeszcze większą przyjemność z oglądania, niemal 36% ankietowanych przygotowuje przekąski i napoje, a niecałe 30% dostosowuje światło w pomieszczeniu tak, aby cieszyć się obrazem na ekranie. Blisko 18% badanych podczas oglądania telewizji lub treści na platformach streamingowych nie korzysta z telefonu – nie odbiera połączeń i nie sprawdza wiadomości. Niemal 43% ankietowanych stwierdza natomiast, że nie potrzebuje żadnych dodatkowych zabiegów, aby cieszyć się seansem.

O badaniu
Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 lat w okresie między 24 a 29 września 2020 r.

  • 1
TP Vision

TP Vision sprawdza, z kim oglądamy telewizję

12 maja 2021

11 maja 2021