Jak Polacy lubią spędzać wolny czas z ukochaną osobą. Badanie OC&C Strategy Consultants
  • 0
  • 3
12.02.2019

Jak Polacy lubią spędzać wolny czas z ukochaną osobą. Badanie OC&C Strategy Consultants

Polacy średnio na co czwarte wyjście w wolnym czasie udają się w towarzystwie partnera lub partnerki. Jednocześnie spędzanie czasu ze swoją drugą połówką przynosi nam mniej radości niż inne aktywności towarzyskie, jak chociażby spotkania z przyjaciółmi. To jeden z wniosków z międzynarodowego badania firmy OC&C Strategy Consultants.

W badaniu przeanalizowano zachowania par deklarujących wysoki poziom zadowolenia ze spędzania ze sobą wolnego czasu. Wyniki pokazały, że w Polsce pary preferują wyjścia do restauracji i kawiarni. Niemal 60% respondentów tak właśnie spędza wolny czas razem. Na drugim miejscu znalazły się pobyty w hotelach i spa, preferowane przez 17% związków.

Konsultanci OC&C przygotowali ranking restauracji i kawiarni oraz hoteli i spa w Polsce. Ma to być zestawienie miejsc, w których pary czerpią najwięcej radości z bycia razem:

  • W rankingu restauracji i kawiarni liderem jest sieć Pijalni Czekolady Wedel z wynikiem 74 punktów na 100 możliwych. Na drugim miejscu podium znalazła się sieć cukierni Blikle (69 punktów). Pierwszą trójkę zamyka sieć kawiarni Starbucks (68 punktów).
  • W rankingu hoteli i spa najwięcej radości dostarcza parom sieć hoteli Hilton z wynikiem 79 punktów i przewagą 4 punktów do znajdującej się na drugim miejscu sieci Holiday Inn. Podium marek w tej kategorii zamyka sieć hoteli Spa Diament (74 punkty).

Badanie pokazuje też, że im więcej zaangażowania i wysiłku włożymy w zorganizowanie wspólnego wyjścia, tym więcej satysfakcji i radości z niego czerpiemy. Co istotne, najszczęśliwsze pary poszukują doświadczeń zamiast koncentrować się na najniższej cenie.

Pary o niższym poziomie zadowolenia ze spędzania wspólnie czasu są w 89% przypadków motywowane poszukiwaniem wygodnych rozwiązań lub okazji cenowej. Z kolei tylko 19% szczęśliwych par wykazało tendencję do poszukiwania najlepszych okazji cenowych na wyjścia z partnerem. Dla porównania, 73% szczęśliwych par zgodziło się ze stwierdzeniem: „Jestem gotowy zapłacić więcej za lepsze doświadczenia”.

O badaniu
Ranking restauracji i hoteli, a także wnioski na temat sposobu spędzania wolnego czasu poza domem są częścią globalnego raportu „Fundex”, opracowanego przez międzynarodową firmę doradztwa strategicznego OC&C Strategy Consultants. Badanie objęło 40 tys. respondentów z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Niemiec, Polski, Turcji i Chin.

Celem badania było zidentyfikowanie trendów dotyczących spędzania wolnego czasu przez respondentów oraz znajomości marek, których oferta związana jest ze spędzaniem wolnego czasu. Wyniki rankingu marek zostaną opublikowane w marcu 2019 r.

  • 3

12 lutego 2019

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
12.02.2019

Sport potrzebuje sponsoringu – pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie. Zmalał natomiast odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że fakt, iż dana firma jest sponsorem, spowodował, że zainteresował się jej ofertą – wynika z badania „Sponsoring monitor 2018” ARC Rynek i Opinia.