Polacy w czołówce najwolniej kupujących w Internecie – pokazuje badanie ShopAlike
  • 0
  • 1
14.02.2019

Polacy w czołówce najwolniej kupujących w Internecie – pokazuje badanie ShopAlike

Polacy coraz częściej doceniają wygodę związaną z zakupami online. Odsetek rodaków kupujących w Internecie wzrósł w stosunku do ubiegłorocznego badania* i wynosi 56 proc. (54 proc. w 2017). Zespół platformy ShopAlike sprawdził, ile czasu zajmuje nam podjęcie decyzji o zakupie poszczególnych produktów.

W badaniu „Od kliknięcia do zakupu 2019” porównano kupujących z trzynastu europejskich krajów (obok Polski także z Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Węgier, Włoch i Szwecji). Wszyscy dokonywali zakupów za pośrednictwem platformy ShopAlike.

Pod uwagę wzięto czas od pierwszego obejrzenia produktu do jego zakupu. Badanie obejmuje okres od 1 grudnia 2017 r. do 30 listopada 2018 r.

Od 1 godziny do 17 dni
Najmniej czasu e-kupujący poświęcają na zakup odzieży wierzchniej (płaszczy i kurtek) – nieco powyżej godziny. Stosunkowo niewiele czasu zajmuje im także zakup koszy piknikowych (niecałe 5 godzin) czy gier kasynowych (ponad 15 godzin).

Na zakup okularów przeciwsłonecznych badani poświęcają 3 razy więcej czasu niż na zakup krzesła. Najbardziej czasochłonnymi kategoriami produktów okazały się:

  • produkty dziecięce – kombinezony (ponad 12 dni),
  • foteliki do samochodu (ponad 14 dni),
  • odzież przeciwdeszczowa dla dzieci (ponad 17 dni).

W których krajach kupuje się najwolniej i najszybciej?
Europejczyk korzystający z platformy prowadzącej badanie potrzebuje przeciętnie około 5 dni, 14 godzin i 7 minut, by dokonać zakupu. W niektórych krajach dzieje się to szybciej. Finowie czy Austriacy potrzebują na to nieco ponad trzech dni. Najwolniejsi są natomiast Słowacy (8 dni, 6 godzin), Czesi (7 dni, 13 godzin) i Polacy (7 dni, 10 godzin).

Jak kupują Polacy?
Z badania wynika, że grupy produktów, które na ShopAlike kupowane są najszybciej, to buty, torby oraz elementy wyposażenia wnętrz. Niecałe dwie godziny zajmuje klientom z Polski zakup chodaków. W czasie do trzech godzin potrafią nabyć torby termoizolacyjne. Nieco powyżej pięciu godzin trwa proces zakupowy armatury łazienkowej czy plakatów.

Najwolniej zaś wybierane są: odzież i akcesoria z obszaru mody. Najdłuższy proces zakupowy dotyczył kombinezonów (21 dni), torebek (19 dni) i płaszczy (18 dni).

*Raport „e-Commerce w Polsce”

14 lutego 2019

13 lutego 2019