- 0
- 3
Polacy częściej wybierają smartwatche niż klasyczne zegarki – badanie Huawei
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Huawei CBG Polska, 27% z nas regularnie używa smartwatchy, 16% klasycznych zegarków z tarczą i wskazówkami, a 6% elektronicznych z cyfrowym wyświetlaczem. Kolejne 6% ma co najmniej dwa różne zegarki, które użytkuje zamiennie, natomiast 45% osób nie nosi zegarka.
Większość z nas nosi zegarki – zadeklarowało tak 55% Polaków. Coraz częściej jednak tradycyjne czasomierze są wypierane przez smartwatche. Aż 48% osób spośród zdeklarowanych użytkowników zegarków wybiera wyłącznie inteligentny, a 9% korzysta z niego zamiennie z klasycznym. Przywiązanie do tradycyjnego, z tarczą i wskazówkami, deklaruje 29% użytkowników, a 11% wybiera model elektroniczny.
Przeważająca większość posiadaczy smatrwatcha nosi go codziennie
Spoczywa on na nadgarstku każdego dnia u 81% użytkowników, kilka razy w tygodniu u 10%, a w dni robocze – od poniedziałku do piątku u 5%.
Smartwatche cenimy przede wszystkim za opcje pomagające nam dbać o ruch i zdrowie. Także te ułatwiające komunikację dzięki połączeniu ze smartfonem.
Pięć najczęściej używanych funkcji to:
- liczenie kroków, jakie przeszliśmy w ciągu dnia (robi to 80% użytkowników)
- mierzenie tętna lub ciśnienia krwi (44%)
- odbieranie powiadomień z telefonu (41%)
- monitoring snu (36%)
- tryby sportowe/treningowe (33%)
Najchętniej używane tryby sportowe dotyczą przede wszystkim takich aktywności, jak:
- jazda na rowerze (65%)
- marsz (60%)
- bieganie (55%)
- fitness (37%)
- siłownia (28%)
- pływanie (22%)
Posiadacze smartwatchy zapytani o 5 kluczowych cech decydujących o wyborze zegarka, wskazali:
- długi czas pracy baterii – co najmniej 7 dni na jednym ładowaniu
- cenę
- obecność funkcji monitorujących zdrowie (wszystkie z ponad 50-procentowym wynikiem)
- odporność na wodę i kurz
- funkcje sportowe, monitorujące i analizujące trening (ponad 40%)
- elegancki wygląd – żeby smartwatch pasował na każdą okazję (36%)
Większość posiadaczy smartwatchy (60%) jest w stanie na nie wydać nie więcej niż 900 zł
Jest też spora grupa osób, która przeznaczy na zegarek odpowiadający ich wymaganiom nieco więcej. Odpowiednio: do 1200 zł – 14%, do 1500 zł – 12% i do 2000 zł – 9%. Te najwyższej klasy, kosztujące powyżej 2000 zł, znajdują się w kręgu zainteresowań 5% badanych.
Smartwatche już są popularne, a prawdopodobnie będą jeszcze bardziej. Aż 52% respondentów rozważa zakup inteligentnego zegarka. A co mogłoby nas skłonić do tego, by zaczął nam towarzyszyć na co dzień? Badani wybrali 5 kluczowych cech. Obok promocyjnej ceny (65%) najważniejsze są:
- funkcje zdrowotne – monitorujące zdrowie serca, np. mierzenie ciśnienia krwi, analiza EKG (51%)
- wytrzymałość: bateria działająca minimum 7 dni, odporność na wodę i kurz
- elegancki wygląd podobny do klasycznych zegarków
- 3