Polacy częściej wybierają smartwatche niż klasyczne zegarki – badanie Huawei
  • 0
  • 3
14.04.2023

Polacy częściej wybierają smartwatche niż klasyczne zegarki – badanie Huawei

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Huawei CBG Polska, 27% z nas regularnie używa smartwatchy, 16% klasycznych zegarków z tarczą i wskazówkami, a 6% elektronicznych z cyfrowym wyświetlaczem. Kolejne 6% ma co najmniej dwa różne zegarki, które użytkuje zamiennie, natomiast 45% osób nie nosi zegarka.

Większość z nas nosi zegarki – zadeklarowało tak 55% Polaków. Coraz częściej jednak tradycyjne czasomierze są wypierane przez smartwatche. Aż 48% osób spośród zdeklarowanych użytkowników zegarków wybiera wyłącznie inteligentny, a 9% korzysta z niego zamiennie z klasycznym. Przywiązanie do tradycyjnego, z tarczą i wskazówkami, deklaruje 29% użytkowników, a 11% wybiera model elektroniczny.

Przeważająca większość posiadaczy smatrwatcha nosi go codziennie

Spoczywa on na nadgarstku każdego dnia u 81% użytkowników, kilka razy w tygodniu u 10%, a w dni robocze – od poniedziałku do piątku u 5%.

Smartwatche cenimy przede wszystkim za opcje pomagające nam dbać o ruch i zdrowie. Także te ułatwiające komunikację dzięki połączeniu ze smartfonem.

Pięć najczęściej używanych funkcji to:

  • liczenie kroków, jakie przeszliśmy w ciągu dnia (robi to 80% użytkowników)
  • mierzenie tętna lub ciśnienia krwi (44%)
  • odbieranie powiadomień z telefonu (41%)
  • monitoring snu (36%)
  • tryby sportowe/treningowe (33%)

Najchętniej używane tryby sportowe dotyczą przede wszystkim takich aktywności, jak:

  • jazda na rowerze (65%)
  • marsz (60%)
  • bieganie (55%)
  • fitness (37%)
  • siłownia (28%)
  • pływanie (22%)

Posiadacze smartwatchy zapytani o 5 kluczowych cech decydujących o wyborze zegarka, wskazali:

  • długi czas pracy baterii – co najmniej 7 dni na jednym ładowaniu
  • cenę
  • obecność funkcji monitorujących zdrowie (wszystkie z ponad 50-procentowym wynikiem)
  • odporność na wodę i kurz
  • funkcje sportowe, monitorujące i analizujące trening (ponad 40%)
  • elegancki wygląd – żeby smartwatch pasował na każdą okazję (36%)

Większość posiadaczy smartwatchy (60%) jest w stanie na nie wydać nie więcej niż 900 zł

Jest też spora grupa osób, która przeznaczy na zegarek odpowiadający ich wymaganiom nieco więcej. Odpowiednio: do 1200 zł – 14%, do 1500 zł – 12% i do 2000 zł – 9%. Te najwyższej klasy, kosztujące powyżej 2000 zł, znajdują się w kręgu zainteresowań 5% badanych.

Smartwatche już są popularne, a prawdopodobnie będą jeszcze bardziej. Aż 52% respondentów rozważa zakup inteligentnego zegarka. A co mogłoby nas skłonić do tego, by zaczął nam towarzyszyć na co dzień? Badani wybrali 5 kluczowych cech. Obok promocyjnej ceny (65%) najważniejsze są:

  • funkcje zdrowotne – monitorujące zdrowie serca, np. mierzenie ciśnienia krwi, analiza EKG (51%)
  • wytrzymałość: bateria działająca minimum 7 dni, odporność na wodę i kurz
  • elegancki wygląd podobny do klasycznych zegarków
  • 3
Polacy a smartwatche – badanie Huawei

Polacy a smartwache – badanie Huawei

Polacy a smartwatche – badanie Huawei
Polacy a smartwatche – badanie Huawei

14 kwietnia 2023