Polacy chętnie oglądają kolarstwo. Badanie ARC Rynek i Opinia
  • 0
  • 3
13.08.2020

Polacy chętnie oglądają kolarstwo. Badanie ARC Rynek i Opinia

Kolarstwo to jedna z dziesięciu najczęściej oglądanych dyscyplin sportowych. 37% osób zainteresowanych sportem deklaruje, że oglądało transmisje z zawodów kolarskich, a 9% – że osobiście uczestniczyło jako widz w takich zawodach. Tour de Pologne to jedna z najlepiej rozpoznawalnych imprez sportowych – wynika z badania „Sponsoring monitor 2019” ARC Rynek i Opinia.

Kolarstwem w Polsce interesuje się 9% badanych. Jednocześnie dyscyplina ta ma jedną z najbardziej rozpoznawalnych imprez sportowych. Jest nią Tour de Pologne, o której słyszało 84% badanych. Co więcej, wysoki odsetek osób (64%) spotkał się z reklamami firm sponsorujących to wydarzenie. Transmisje z zawodów kolarskich są oglądane tak samo chętnie, jak mecze tenisa ziemnego oraz walki MMA, a także niemal tak samo chętnie jak transmisje boksu.

Polacy chętnie oglądają kolarstwo. Badanie ARC Rynek i Opinia
Źródło: „Sponsoring monitor 2019”, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2020 r.

Uczestnictwo w wydarzeniach kolarskich na żywo również jest stosunkowo wysokie. Pod tym względem dyscyplina plasuje się w pierwszej dziesiątce, na równi z pływaniem, biegami i maratonami, piłką ręczną oraz żużlem.

Polacy chętnie oglądają kolarstwo. Badanie ARC Rynek i Opinia
Źródło: „Sponsoring monitor 2019”, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2020 r.

Kolarstwo tym się wyróżnia na tle pozostałych dyscyplin, że można je oglądać nie tylko w telewizji, lecz również na żywo, bez konieczności dojazdu np. na stadion. Trasa Tour de Pologne np. wiedzie przez szereg miasteczek i wsi, co oznacza, że ich mieszkańcy, którzy pewnie na co dzień nie mają możliwości bezpośredniego kontaktu z takimi zawodami, w łatwy sposób mogą stać się bezpośrednimi kibicami.

Tegoroczny turniej zaczął się dramatycznym wypadkiem. Powstaje pytanie, na ile ma on wpływ na postrzeganie turnieju i zainteresowanie zawodami. Oczywiście są dyscypliny, w których wypadki występują dużo częściej i kończą się nawet śmiercią zawodnika. I to niejako jest wkalkulowane w sport zawodowy. Tour de Pologne to rywalizacja między drużynami, a nie między krajami. W takich sytuacjach, jeżeli ktoś nie zna poszczególnych drużyn, jest mniej zainteresowany kibicowaniem.

Zawsze łatwiej przyciągnąć kibiców, kiedy rywalizują ze sobą kraje, bo wtedy nawet osoby niebędące fanami danej dyscypliny mogą identyfikować się z polską drużyną i taka rywalizacja budzi większe emocje. Kolarstwo było z pewnością bardziej popularne w latach 70. i 80., ale i teraz jest doceniane przez kibiców, tym bardziej że jest to dyscyplina atrakcyjna również wizualnie – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

O badaniu
„Sponsoring monitor” to badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane jest przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat. Pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach.

Badanie „Sponsoring monitor 2019” było realizowane w trybie ciągłym w ramach comiesięcznych fal metodą ankiet internetowych (CAWI, (N=3671) ). Badanie CATI (N=1507) zostało zrealizowane w trzech falach: maj, wrzesień i grudzień 2019 r. Struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości zamieszkania.

  • 1
Kolarstwo jest sportem dość popularnym wśród Polaków

Kolarstwo jest sportem dość popularnym wśród Polaków

13 sierpnia 2020

12 sierpnia 2020



  • 1
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
12.08.2020

Billie Eilish w spocie T-Mobile obala stereotypy dotyczące generacji Z

Nie uzależnieni od cyfrowego świata, ale zmieniający świat dzięki technologiom – tak właśnie młode pokolenie postrzega Grupa Deutsche Telekom, której częścią jest T-Mobile Polska. W ramach kampanii „What We Do Next” firma rozpoczęła współpracę z Billie Eilish, pięciokrotną zdobywczynią nagrody Grammy. Celem międzynarodowego projektu jest obalenie stereotypów dotyczących generacji Z oraz zaprezentowanie inicjatyw młodych osób, które inspirują do budowania lepszej przyszłości.

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
12.08.2020

Ocena sytuacji gospodarczej Polski i własnego gospodarstwa domowego oraz ryzyko utraty pracy w badaniu firmy Pollster

Większość Polaków w badaniu firmy Pollster (65%) negatywnie ocenia sytuację gospodarczą Polski oraz prognozy ekonomiczne dla naszego kraju. Od początku maja do końca czerwca odsetek respondentów negatywnie oceniających te wymiary spadał. W najnowszej fali natomiast znowu zwiększył się niemal do wyjściowego poziomu. Podobne tendencje są widoczne przy ocenie sytuacji ekonomicznej gospodarstwa domowego – odsetek negatywnych wskazań spadał aż do ostatniego pomiaru.