- 2
- 5
Podsumowanie 14. edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting
21 października odbyła się 14. edycja Cannes Lions Creative Comms Meeting, tym razem pod hasłem „Better Comms”. Wydarzenie organizowane przez Q&A Comms oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR koncentrowało się na prezentacji kampanii nagrodzonych na Festiwalu Kreatywności w Cannes, ale również na refleksji nad tym, jak marketing może odpowiedzialnie reagować na wyzwania współczesności.
Sala tegorocznego Cannes Lions Creative Comms Meeting była wypełniona profesjonalistami z branży marketingowej i kreatywnej. Wyświetlono kampanie, które nie tylko inspirowały, ale i skłaniały do przemyśleń na temat roli reklamy. Kampanie takie jak „The Move To -15” i „Room for Everyone” udowodniły, że kreatywność może być nie tylko narzędziem do promowania produktów. Może stanowić także środek do zmiany świata. Być odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie ochrony środowiska i działań prospołecznych.
Jak marki mogą działać odpowiedzialnie?
Część wydarzenia skupiła się na wyświetleniu case studies, które w bezpośredni sposób to pokazywały. Kampanie takie jak „Room for Everyone” czy „Adoptable” były dowodem na to, że za kreatywnością mogą stać realne działania wspierające zrównoważony rozwój. Kolejne panele dyskusyjne umożliwiły uczestnikom wsłuchanie się w głosy liderów branży.
Sylwia Jedyńska, sustainability managerka w Group One podkreśliła znaczenie autentyczności w komunikacji proekologicznej. W trakcie wystąpienia zauważyła, że zaufanie konsumentów można zbudować jedynie poprzez transparentne działania i konkretne wyniki.
Panel z udziałem Zbigniewa Lewickiego, global head of Unilever R&D Ice-cream dostarczył przykładów na to, jak wdrażać zrównoważone rozwiązania w praktyce. Lewicki podzielił się swoimi doświadczeniami w budowaniu marek, które działają zgodnie z ideą ESG. Wskazał na rolę innowacji w procesach produkcyjnych oraz odpowiedzialnym zarządzaniu zasobami.
W kolejnym panelu z Katarzyną Czarską oraz Pawłem Nizińskim zgłębiono kwestie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej marek. Rozmowy dotyczyły m.in. tego, jak unikać greenwashingu, a jednocześnie skutecznie wdrażać komunikację proekologiczną. Czarska podkreślała, że autentyczne działania proekologiczne mogą przynieść firmom nie tylko zysk, ale także długofalowe korzyści w postaci lojalności konsumentów.
– Współczesne marki muszą zrozumieć, że zaangażowanie w odpowiedzialność społeczną i ekologiczną to nie tylko trend. To kluczowy element budowania długotrwałych relacji z konsumentami. Działania ESG nie mogą być jedynie dodatkiem do strategii. Są fundamentem, na którym opierają się wartości, zaufanie i lojalność odbiorców – podkreśla Paweł Niziński, CEO Better.
Jak kreatywność może wspierać odpowiedzialność za przyszłość planety?
Trzeci panel dyskusyjny poświęcony był temu właśnie zagadnieniu. Swoimi doświadczeniami w integrowaniu kreatywności z działaniami ESG dzielili się:
- dr Karolina Adamska-Woźniak, dyrektorka zarządzająca Forum Odpowiedzialnego Biznesu,
- Artur Cichoń, head of marketing Poland w Just Eat Takeaway.com.
Dyskusja dotyczyła również wyzwań, jakie młode pokolenia napotykają na rynku pracy oraz tego, jak marki mogą angażować swoich pracowników w działania proekologiczne.
– Współczesne marki muszą umieć odpowiadać na oczekiwania nie tylko konsumentów, ale i swoich pracowników. Jesteśmy różnorodni pod wieloma względami, a wrzucanie nas w sztywne normy może prowadzić do wykluczeń. W tym kontekście warto zastanowić się, czym różni się sprawiedliwość od równości i która z tych wartości lepiej odpowiada na nasze problemy – mówiła dr Karolina Adamska-Woźniak.
„Better Comms” zakończyło się otwartą sesją pytań. Paneliści i uczestnicy wspólnie debatowali o przyszłości marketingu oraz roli kreatywności w tworzeniu marek zaangażowanych społecznie.
Marketing przy Kawie był patronem medialnym wydarzenia.
- 5