Poczta Polska wchodzi w NFT – planuje emisję kryptoznaczków
  • 0
  • 1
18.10.2022

Poczta Polska wchodzi w NFT – planuje emisję kryptoznaczków

W przyszłym roku Poczta Polska będzie emitowała cyfrowe znaczki, czyli tokeny NFT. Na razie stworzyła stronę stronę internetową: nft.poczta-polska.pl z ofertą dla cyfrowych kolekcjonerów.

Pierwszych 1558 klientów, którzy zapiszą się na newsletter, ma otrzymać talara filatelistycznego „August”. Emisja kryptoznaczków „Polska w kosmosie” jest zaplanowana na I kwartał 2023 r.

Każdy z czterech rodzajów kryptoznaczka składa się z dwóch elementów:

  • tradycyjnego znaczka pocztowego;
  • części cyfrowej reprezentowanej przez unikalne tokeny NFT w sieci Polygon w standardzie ERC1155.

Poczta Polska planuje wydanie historycznych talarów filatelistycznych i czterech kryptoznaczków o nazwie emisji „Polska w kosmosie”. Pierwszy talar pojawi się w październiku br., zaś kryptoznaczki w I kwartale 2023 r.

Firma przygotowała akcję promocyjną „Złap talara”

Każdy, kto na stronie zapisze się na newsletter Poczty Polskiej, będzie mógł pozyskać pierwszego talara filatelistycznego z wizerunkiem króla Zygmunta Augusta. Talar jest pierwszym produktem wirtualnej kolekcji Poczty Polskiej. Wyemitowany został 18 października 2022 r. Tego dnia poczta świętuje Dzień Łącznościowca.

Kryptowalorów będzie 1558. Nie jest to liczba przypadkowa. W 1558 r. król Zygmunt August „ustanowił stałe połączenie pocztowe między Krakowem a Wenecją przez Wiedeń, za pomocą poczty, czyli koni rozstawnych”.

Wersję fizyczną kryptoznaczków filatelistycznych będzie można kupić w wybranych placówkach pocztowych oraz na stronie filatelistyka.poczta-polska.pl.

– Jako firma łączymy funkcje tradycyjne z nowoczesnymi, cyfrowymi. Nawiązujemy w naszej akcji promocyjnej do króla Zygmunta Augusta, który założył pocztę w Polsce. Równocześnie przygotowaliśmy system polskiego kryptoznaczka. Jest on nie tylko połączeniem tradycyjnych znaczków pocztowych i technologii kryptograficznych, ale również kompletnym środowiskiem tworzącym cyfrową społeczność filatelistyczną w Polsce i na świecie. Zależy mi na wkroczeniu Poczty Polskiej w świat technologii w różnych obszarach naszej działalności – powiedział Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej.

Partnerami emisji są: Polska Agencja Kosmiczna oraz Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych.

W NFT inwestuje ostatnio wiele globalnych marek

Nike, Gucci czy Budweiser zrobiły z niewymiennych tokenów źródło przychodów. Na rynku widać też jednak oznaki przegrzania. Pierwszy tweet założyciela Twittera, Jacka Dorseya w NFT kupiony za 2,9 mln dol., po roku został wyceniony na niespełna 280 dol.

  • 1
Poczta Polska wchodzi w NFT – planuje emisję kryptoznaczków

Poczta Polska wchodzi w NFT – planuje emisję kryptoznaczków

18 października 2022

17 października 2022