„Płatności cyfrowe 2016” – raport Izby Gospodarki Elektronicznej
  • 0
  • 0
3.01.2017

„Płatności cyfrowe 2016” – raport Izby Gospodarki Elektronicznej

Polacy coraz chętniej korzystają z płatności cyfrowych – pokazuje raport „Płatności cyfrowe 2016”, przygotowany przez Mobile Institute i Izbę Gospodarki Elektronicznej​. 46 proc. ankietowanych zadeklarowało, że dokonuje płatności elektronicznych.

Najpopularniejszym produktem finansowym i transakcyjnym używanym przez Polaków jest internetowe konto bankowe. Wskazało na nie 36 proc. respondentów. Drugie miejsce, z wynikiem 35 proc. korzystających, przypadło karcie płatniczej.

Konta typu PayU bądź PayPal wykorzystuje w realizacji płatności 29 proc. badanych osób. Jedna piąta ankietowanych wskazała na aplikację mobilną typu Blik, IKO czy PeoPay.

Zdaniem Adama Tochmańskiego, dyrektora departamentu systemu płatniczego NBP, rozwojowi płatności cyfrowych sprzyjają: istniejące w Polsce otoczenie regulacyjne oraz zwiększający się poziom innowacyjności i zakres dostępności infrastruktury płatniczej.

Badanie pokazuje, że polscy internauci cenią wysoko również pewność otrzymania zakupów. Wskazuje na to nadal stosunkowo wysoki udział płatności gotówkowych przy odbiorze produktów kupionych online.

Rozwój bezgotówkowych form płacenia za zakupy internetowe, zapewniających bezpieczeństwo płatnika zarówno w wypadku płatności realizowanej w momencie zakupu, jak i przy odbiorze produktu, będzie sprzyjał zmniejszaniu udziału płatności gotówkowych w e-commerce i m-commerce – dodaje Tochmański.

Na łamach raportu opisano obecne podejście Polaków do płatności cyfrowych. Popularyzacja tych form nie oznacza, że przestajemy płacić gotówką. Upowszechnia się raczej zjawisko płatności omnichannel.

Inne zagadnienia zawarte w opracowaniu „Płatności cyfrowe 2016”:

  • z jakich produktów finansowych i transakcyjnych korzystają e-konsumenci
  • ile razy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy przeciętny e-konsument dokonał płatności elektronicznych
  • jakie są przyczyny płacenia gotówką za zakupy zrobione w Internecie
  • jakie formy płatności online i mobile preferują Polacy
  • co Polacy sądziliby o ewentualnym wycofaniu gotówki z obiegu

Cały raport można znaleźć na stronie www.ecommercepolska.pl.

O badaniu                                 
Raport „Płatności cyfrowe 2016” powstał na podstawie badania zrealizowanego przez agencję Mobile Institute metodą CAWI za pomocą elektronicznych ankiet responsywnych emitowanych na stronach WWW oraz wysyłki e-mailowej. Dane zbierane były między 24 listopada a 3 grudnia 2016 r. Zebrano opinie 2051 internautów.

3 stycznia 2017

Reklama

2 stycznia 2017

Reklama