Platforma NC+ zamierza kupić 70 proc. udziałów w Kinie Świat
  • 0
  • 0
19.08.2019

Platforma NC+ zamierza kupić 70 proc. udziałów w Kinie Świat

ITI Neovision, operator platformy NC+, zawarł przedwstępną umowę nabycia 70 proc. udziałów w spółce Kino Świat. Dzięki planowanej transakcji platforma stanie się dystrybutorem katalogu Kina Świat. Zawiera on ponad 2 tys. godzin filmów kinowych i telewizyjnych (1,2 tys. produkcji).

Kino Świat to jeden z największych dystrybutor filmów w Polsce. Jest on aktywny na polach dystrybucji takich jak kino, wideo (DVD/Blu-ray), wideo na życzenie (VoD) i telewizja. W jego katalogu znajdują się liderzy w kategorii frekwencji, np. „Kler” Wojciecha Smarzowskiego (5,2 mln widzów), „Listy do M. 3” (ponad 3 mln widzów) oraz największe hity Patryka Vegi, w tym ,,Pitbull. Niebezpieczne kobiety” (2,9 mln widzów).

Oferta Kina Świat obejmuje również filmy zbierające najważniejsze światowe laury artystyczne, które stały się też dużymi sukcesami komercyjnymi. Wśród nich są:

  • koprodukowana przez Canal+ i nagrodzona Złotą Palmą oraz nominowana do trzech Oscarów i czterech Nagród BAFTA „Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego (ponad 1 mln widzów),
  • nagrodzony czterema Oscarami obraz „Jak zostać królem” (blisko milion widzów),
  • 11 filmów Woody’ego Allena, w tym „O północy w Paryżu” (ponad 700 tys. widzów).

Oprócz dystrybucji Kino Świat zajmuje się także koprodukcją polskich i zagranicznych filmów.

Mniejszościowy pakiet udziałów pozostanie w rękach dotychczasowych właścicieli: Tomasza Karczewskiego i Marcina Piaseckiego. Pozostaną oni w zarządzie spółki, będą brali aktywny udział w kierowaniu i dalszym rozwijaniu Kina Świat.

Zawarcie końcowej umowy jest warunkowane pozyskaniem zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

19 sierpnia 2019

16 sierpnia 2019

14 sierpnia 2019