Plakaty z hasłem „Kochajcie mnie, mamo i tato” i tęczą odpowiedzią na kampanię Wspólnoty Trudnych Małżeństw Sychar
  • 0
  • 2
26.03.2021

Plakaty z hasłem „Kochajcie mnie, mamo i tato” i tęczą odpowiedzią na kampanię Wspólnoty Trudnych Małżeństw Sychar

W ostatnich tygodniach Polskę zalały plakaty Wspólnoty Trudnych Małżeństw Sychar z hasłem „Kochajcie się, mamo i tato”. Zachęcają one do trwania w małżeństwie mimo wszystko. W odpowiedzi na nie ruszyła akcja wsparcia dla młodzieży LGBT, której hasło brzmi: „Kochajcie mnie, mamo i tato”.

Za akcją stoją organizacje Miłość Nie Wyklucza, Grupa Stonewall, Kultura Równości. Pomysłodawczynią i autorką grafiki jest rysowniczka Karolina „Szarosen” Plewińska. Ilustracja przedstawia chłopca z tęczową torbą, na którego twarzy widać ślad uderzenia. Obok niego widoczne jest hasło „Kochajcie mnie, mamo i tato” wydrukowane, podobnie jak to na plakatach Wspólnoty Sychar, fontem stylizowanym na dziecięce odręczne pismo.

Organizatorzy przywołują statystyki*, z których wynika, że 88% nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców, a 75% przez matki. 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze.

Na początek kampanii Miłość Nie Wyklucza, Grupa Stonewall i Kultura Równości kupiły kilka miejsc reklamowych w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Tam wyeksponowano plakaty. Na stronie www.pomagam.pl ruszyła też zbiórka na zakup kolejnych lokalizacji. W ciągu czterech dni zebrano ponad 600 tys. zł. Pieniądze ze zbiórki zostaną przeznaczone także na działania pomocowe dla młodych LGBT.

* Źródła statystyk: „Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce. Raport za lata 2015–2016”, red. Magdalena Świder, dr Mikołaj Winiewski, Kampania przeciw Homofobii, Lambda Warszawa, Fundacja Trans-Fuzja, Warszawa 2017

  • 2
„Kochajcie mnie, mamo i tato”

Hasło „Kochajcie mnie, mamo i tato” odpowiedzią na kampanię antyrozwodową

26 marca 2021

  • 1
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
26.03.2021

Krzysztof Gonciarz, Michał Piróg, Joanna Krupa, Joanna Jabłczyńska sprawdzają, czy Żywiec Zdrój faktycznie zapewnił zbiórkę 100% plastiku

Marka Żywiec Zdrój niedawno poinformowała, że zrealizowała swoje zobowiązanie i zebrała oraz poddała recyklingowi równowartość 100% plastiku wprowadzonego na rynek w 2020 r. Czy rzeczywiście tak się stało, sprawdzają teraz m.in. Krzysztof Gonciarz, Michał Piróg, Joanna Krupa i Joanna Jabłczyńska, dołączając do kampanii marki.

25 marca 2021